Alla inlägg under juli 2012

Av Jennie Written Things - 10 juli 2012 07:05


Hej! 


Off to work om ett par minuter, vädret är fortfarande strålande så life's good. Jobbar bara till fyra idag så får se vad som händer sedan, hade tänkt fara förbi Nyborg och hälsa på min pappa men han har rymt kommunen för tillfället så det blir nog farmor och farfar istället. 


The Happening var ju då... inte så bra, haha. Tror aldrig att jag sett en mer värdelös film, ja förutom Titanic 2 då förstås. Så den var absolut inte sevärd, inte ens fast Mark Wahlberg gjorde en sådan oerhört bra insats i Max Payne-filmen, vilket jag trodde skulle smitta av sig till denna. Men icke... Nåja, då har man sett den i alla fall.


Nu ska jag fara iväg och köpa lunch innan jag börjar jobba 07:45 - 16:00. Blir nog den sedvanliga, traditionella salladen från Ica, funkar i alla lägen när man själv inte orkar laga mat haha. Och den är faktiskt jättegod, speciellt när man brassar på med kyckling, räkor och kräftstjärtar! MUMS!

Vi hörs, ut med er och njut av solskenet och värmen!


 



Av Jennie Written Things - 9 juli 2012 20:02

Hej! 

CK-passet (10:00 - 18:15) är över för idag och nu sitter jag i en tom lägenhet tillsammans med Johanna och hennes kompis. Om ett tag kommer bästaste Frida över på filmmys, Johan är borta med vinden någonstans och spelar tennis så jag tog tillfället i akt och bjöd hit henne, hihi.

Vi ska se denna: http://www.imdb.com/title/tt0949731/. The Happening heter den, med Mark Wahlberg (som spelar Max Payne i filmen hehu).

Ha en nice måndagkväll alla!


   

Av Jennie Written Things - 9 juli 2012 15:27


Hej!


Idag fick Nelly sig ett besök av mig och min börs och det slutade med att jag klickade hem två stycken klänningar för inte ens 400 spänn (hej rea, som jag tycker om dig). Dessa två köpte jag:



Detail Bandeau Dress, 179 SEK.



  So Fine Bodycone Dress, Nelly, 174 SEK.




Johan säger alltid att jag är lite för mycket av en shopaholic men när jag köper kläder köper jag det helst på rea eller när det är till extrapris. Jag vet att jag sade att jag inte skulle köpa någonting när jag var i New York men det slutade ändå med att jag kom hem med bland annat två långklänningar, två kortare klänningar, en mängd tröjor och byxor och en hel del underkläder + två par skor! Men jag betalade max 1000 spänn för alltihopa och jag tror att jag fick hem en hel resväska med nytt material! 


(Han behöver inte veta om att vi - läs jag - shoppade loss på Victoria's Secret för 2000 spänn... minst. MEN jag fick då sex hudlotioner, fyra body misc, två parfymer, två bh:ar med matchande undisar, fyra duschkrämer, en peelingkräm och en collegetröja och jaaaa, jag hade kunnat köpa upp hela affären!)

Av Jennie Written Things - 9 juli 2012 08:31

Hej! 

Jag hittade precis ett par gamla bilder på Johans dator där jag hade långt, mörkt hår och det sög i magen så mycket som jag saknar det håret. Vad hände? Nu är det en meter kortare och ljust, visserligen avfärgat så att jag nu har min "riktiga" hårfärg som jag inte sett röken av på... tio år!! Men ändå, jösses Amanda vad jag önskar att det bara kunde växa ut och bli fint... 

Jag klippte av mig det inför en hårvisning och då var det apsnyggt, men sedan när det började växa ut... nja. Kan det inte bara ploff, växa två decimeter till?! Haha, varför kan man bara inte vara nöjd med det man har? Varför vill man alltid ha det annorlundare än man redan har? Åh, sådana I-landsproblem...


 

September 2011. Rödbruntsvart ???


 

September 2011. Rödbruntsvart ???

 

September-oktober 2011. Mörkbrunt med ombre (syns dåligt på den här).

 

Juli 2011. Lila.


 

December 2011. Eldrött.

 

Maj 2012. Guldblont, ungefär min riktiga hårfärg.


Lite skillnad, haha. Tror den här hårfärgningen har hållt i sig längst, jag brukar allt som oftast färga om det efter cirka en månad, sex veckor till en helt ny färg. Den här har jag haft i två, tre månader nu! Funderade på att ha den över sommaren - främst så att jag skulle slippa färga det en gång i veckan på grund av att det alltid bleks på somrarna - men när jag såg bilder på mitt gamla, långa hår blev jag lite i valet och kvalet... och jag har haft alla hårfärger som tänkas kan, både svart, blont, ljusblont, rött, ljusbrunt, mörkbrunt, lila, mellanblont...

Vilket var finast?



Av Jennie Written Things - 8 juli 2012 21:01


Hej!


Jag känner sakta men säkert hur kvällshumorn börja slippra fram ur kroppen på ett eller annat sätt. Satt just och läste Jockibois blogg, en kille som är helt jävla makalöst störd i huvudet men som man ändå har någon sorts hat-kärlek till. Idag hade han lagt upp ett inlägg om reglerna i ett par olika delstater i USA och jag höll på att dö av skratt när jag såg det. Det var till exempel att man inte fick ta med sig en älg på planet till Alaska och att man kunde få böter om man gjorde det. HAHA, vem fan kommer på tanken att ta med sig en älg på ett flygplan?!


Eller för den delen att man inte fick binda fast en alligator vid en stolpe vars-tusan-det-nu-var. HAHA! Vem skulle ens vela röra i en sån, än mindre knyta fast den? Åh så stört, jag skrattar ihjäl mig!



 


Atlanta:

* Det är förbjudet att vid något tillfälle ha glass i bakfickan.

* Kvinnor får ej inneha sexleksaker.

* Det är förbjudet att köra barfota.

* Det är förbjudet för en man att slå sin hustru med en piska, vars diameter är större än mannens tumme.


Montgomery

* Det är förbjudet att skrämma hästar genom att utomhus, upprepade gånger, fälla upp sitt paraply.


Kalifornien

* Djur får inte para sig offentligt närmare än 1500 fot från en skola, restaurang eller kyrka.

* Att ta av sej kläderna i ett badhus är mot lagen.

* Det är förbjudet att sätta ut en råttfälla om man inte har jaktlicens.


Baldwin Park

* Ingen får cykla i en pool.


Blythe

* Det är inte tillåtet att ha på sig cowboy boots, såvida man inte redan äger minst två kor.


Long Beach

* Det är enda som är tillåtet att ha i garaget är bilar.

* Det är olagligt att svära på en minigolfbana.


Alaska

* Det är tillåtet att skjuta björnar, däremot olagligt att väcka en sovande björn för att ta ett fotografi.


* Enligt statslagarna är det olagligt för barn att köpa cigaretter, däremot lagligt att röka dom.

* Det är förbjudet att ta med sig älgar ombord när man flyger.
* Det är förbjudet att kasta ut älgar från ett flygplan. ????


Om de här lagarna är riktiga eller ej spelar inte så stor roll för kvällshumorn, men roligt är det så förbannat ;)



Av Jennie Written Things - 8 juli 2012 18:54


Bästa låten just nu. Jag kan bara inte sluta lyssna på den... Texten får mig till tårar, den har en sådan fruktansvärd närvaro. Tack vare att jag lyssnat på den om och om igen när jag sitter och skriver relaterar jag till de två huvudpersonerna i min bok som kämpar för att få vara tillsammans trots att de vet att det inte finns en möjlighet till återförsoning... Hade jag gjort en film av den hade jag lätt haft med denna låt :)

Av Jennie Written Things - 8 juli 2012 10:14


Hej! 


Jag är ledig ända till klockan tre idag, skönt! Hade tänkt besöka Max Payne och min bok innan jag traskar iväg till jobbet men just nu känner jag mig bara så seg och nyvaken så jag funderar på att ligga kvar i sängen ett tag. Igår var en liknande hemmasittardag, det enda jag egentligen gjorde utanför fönstret var att äta middag ute. Först satt jag och skrev i flera timmar, korrigerade datum och åldrar och så där, och sedan såg jag "The Vow" med Channing Tatum och Rachel McAdams som jag hade sjuuukt höga förväntningar på... men tji fick jag, den var inte ens i närheten av vad jag trodde att den skulle vara. Tre minuter in i filmen hände olyckan efter ungefär två meningar mellan dem som tydligen var så himla förälskade i varandra; och sedan var det svårt att inte förstå att det aldrig skulle bli bra mellan dem igen och att hon aldrig skulle få tillbaka minnet. (Förlåt ni som inte sett den, men den var faktiskt väldigt dålig...)


Channing var ju snygg och har en röst som är helt fantastisk men... nej. Den får inga bra betyg av mig. Visst, jag vet att allting inte är rosenrött och slutar lyckligt, men den kunde ha fått sluta lite annorlundare, lite bättre än den gjorde. Typ som slutet i Dear John, fast utan kramen... ja, ni fattar. Där förstod man inte heller om de blev tillsammans igen eller inte, men filmen i sig var så fruktansvärt bra så det gjorde detsamma. The Vow var inte det...



Under eftermiddagen var jag på dejt med Frida, vi bestämde oss att äta på Vikingen för att "Kina var rätt dyrt". Ingen av oss hade ätit där på ett tag så vi gick dit... och betalade 250 spänn var för en middag, nästan dubbelt så mycket som på Kina haha! Och som vanligt, när Greklanddiskussionen kommer på tal... så skriker vi som småfjortisar av glädje över att det snart, snart är dags!




 


Fast det som gör mig rätt ont är att det redan snart är mitten på juli och det har knappt varit sommarvärme ute... Hela juni har passerat utan att jag har hunnit reagera, så många planer har gått i stöpet på grund av det. Jag hade velat sitta ute hela dagar i solstolen hemma i Nyborg och lyssna på ljuden av det som alltid kommer vara mitt "hem"... Promenera till stugan flera gånger om, slänga mig i vattnet när det blir för hett att sitta uppe på altan. Fika i stugan, äta middag i stugan, fara på bilsemester till Öland eller runt i Sverige, Tärnaby... spela kubb med pappa, så som resten av familjen gjorde för ett par midsomrar sedan, åka till Stockholm över en helg... andra huvudstäder. Det är ingen som säger att det inte kommer uppfyllas, så jag får helt enkelt hoppas på att sommarvärmen är här för att stanna så att jag hinner njuta av allt det när jag väl är ledig! 



Av Jennie Written Things - 6 juli 2012 15:12


Hej!

Vad än som hänt och kommer hända, så kommer jag alltid att vara himlastormande, mindblowing jädra kär i den underbart perfekta varelse som jag får kalla min egen. Jag trodde jag visste vad kärlek var, men en femtonåring har inte så mycket livserfarenhet och ingenting att jämföra med, men jag längtade alltid efter någonting "mer", någonting djupare än det mina jämnåriga sade att de hade ihop med sina pojkvänner.

När jag mötte Johan visste jag att det spelade ingen roll om han var gift, hade tjej, var på gång med någon eller pappa till hundra barn eller ens hur gammal han var; jag ville ha honom i alla fall och nu vet jag också att det är han, du, som gör att min värld snurrar, det är du som gör mig hel, glad, komplett. Jag trodde jag visste vad kärlek var, och sedan kom du runt hörnet på Silja och hela världen fylldes av mening, färg, livsgnista när jag såg dina ögon och ditt leende och jag var fast på momangen.

Det har gått snart ett år sedan dess nu, och jag blir bara mer och mer kär, förälskad, i dig för varje dag som går. Varje gång jag vaknar upp bredvid dig gör det ont i magen av lycka. Helt enkelt, du gör mig hel. Jag önskar att det fanns ord som kunde beskriva vad jag känner för dig, det är enormt, det är så mycket, det är hela min värld och så mycket mer. Mitt liv var inget liv förrän du kom in i det och jag hoppas att det är du och jag livet ut. Man kan inte veta hur framtiden ser ut, men jag vill tillbringa så många dagar med dig så det är sjuuuuuukt. Du förtjänar hela världen, älskling! ♥



 


   
27/7 - 11, jag glömmer aldrig någonsin bort den dagen!!! ♥

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards