Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Jennie Written Things - 4 juli 2012 15:17


Hej!

Har liksom svårt att smälta att det är sant att jag och Frida snart åker till Grekland på slapparsemester, herregud. Vi pratade som hastigast om det igår och efter ett par timmar satt vi i hennes vardagsrumssoffa med datorn framför oss och tjöt som hönor, klappade händer som idioter och skrattade till vi grät när vi insåg att vi skulle på semester.

Jag är så oerhört glad att jag har mitt jobb som ger mig den möjligheten att åka. Sedan vill jag nästan lova att jag och min underbara karl också åker på en resa, fast vart det blir får vi kolla upp. Gaaah, resefeber!

Nu är det bara en och en halv timme kvar tills jag får fara hem och sätta mig framför datorn och skriva medan Johan är ute och roar sig. Åh, som jag längtar! Det riktigt kliar i fingrarna efter att få skapa magi i form av ord i min bok; jag har ingen aning om varifrån denna nytändning kom ifrån men jag tänker inte stanna upp och fråga. Jag har en bok att skriv klart, en underbar familj, både en och två och tre olika som jag tycker om så hemskt mycket. Pappa i Nyborg, mamma i Kalix (och min syster antingen hos henne eller pappa), farmor och farfar och så Johan ♥ Ni är bäst!!!



 



 Äntligen känns det som om jag är genomglad igen, utan stress eller andra problem som tynger mig. Livet är inte alltid perfekt, ibland inte på långa vägar, men idag och igår har varit riktigt underbara dagar och jag önskar att resten av sommaren kommer bli likadan.

Av Jennie Written Things - 4 juli 2012 07:40


Hej! 


WOHO!!!! Jag och min bästa tjejkompis Frida åker på en All Inclusive-resa till Grekland, Thassos den 19/9 och är borta i en hel vecka! Snacka om grymt! Vädret borde ligga på 25 - 30 grader då och vi har bara tänkt att ligga vid poolen/stranden och ta det lugnt samtidigt som vi blir jättebruna och jättesnygga (eller något ditåt) medan vi lassar i oss hotellets mat och dryck, haha!


Nu har jag ett sådant fruktansvärt sug efter att bara få fara och se och uppleva saker. Jag vill bila ner till Öland, åka och hälsa på min moster och hennes sambo i Trollhättan utanför Göteborg, jag vill fara till Italien, Frankrike, till Australien som jag drömt om så länge, allt för att vidga mina vyer. Jag har bara varit utomlands tre gånger i mitt liv men jag tror ändå att jag är den som kan ha sett mest av Sverige haha, tack vare bilningarna ner till Öland varje sommar från det att jag var tretton till jag var sjutton. Åh, jag är så sjukt glad nu!  Var går nästa resa? Får ta och spontanboka något hemligt åt mig och Johan också, tror jag... ;)


Slänger in lite bilder ifrån Rhodos, Mythos Beach också. Jag hade verkligen världens bästa vecka då

                          


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards