Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Jennie Written Things - 30 juli 2012 16:10


Och vet ni? Imorgon ska jag och Johan på lägenhetsvisning i Umeå, en trea i utkanten av stan har vi fått sjätte tjing på!! :-) Så vi åker det första vi gör imorgon bitti, sova är för mesar och det får jag göra i bilen i värsta fall. Vi plockar även upp mamma i Piteå så att hon får följa med. Jag är så glad nu, det värsta man kan bli är besviken :-)

Av Jennie Written Things - 30 juli 2012 14:15

Hej! 

Underbart varmt väder idag och jag är inringd för jobb mellan 14:45 - 23:00, haha. Men jag är ändå så oerhört glad, jag satt senast igår och beklagade mig över att det snart är augusti och det har knappt varit över tjugo grader varmt. Idag när jag slog upp ögonen var det 37 i solen och 23.7 i skuggan, vadå leende på läpparna?!

Illamåendet som hållt i sig i två dagar efter ångestattacken har även den försvunnit, mer eller mindre. Och jag har suttit hela dagen och skrivit på min bok och nu tänker jag inte skriva en mening mer, för nu är den klar. Från början till slut. Alla de 510 sidorna. Öh, äntligen, eller vad säger man? Det tog bara en sisådär ett och ett halvt år att skriva första meningen till den sista... men mitt första projekt i bokväg är jag ännu inte riktigt nöjd med. Det är ännu ett trettiotal sidor som ska korrekturläsas men sedan, sedan kan jag också äntligen säga att den är klar, färdigskriven, finito.

Livet går bättre nu, det är då en sak som är säker - och jag hoppas att det håller i sig länge den här gången. Hösten är ännu långt borta och mycket kan hända innan dess, så varför stressa upp sig över någonting som man inte kan styra över? Allting löser sig i slutändan, och gör det inte det så är det inte slut ännu. Nåja, nu ska jag kila iväg till jobbet och till min finaste man :-D

   


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards