Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Jennie Written Things - 12 juli 2012 15:36


Hej och HALLELUJAH säger jag bara!!!! 

Det blir att gräva i marken till hösten! Jag kom in på mitt förstahandsval (och andrahandsval, men det tänker jag inte välja) nämligen Arkeologiprogrammet i Umeå! Hej och hå, här kommer Indiana Jones nummer 2 :-)



        







 

Av Jennie Written Things - 12 juli 2012 08:20


Hej!


Såklart fick man kravla sig upp ur sängen 06:30 imorse ändå då killen som verkligen MÅSTE byta pass och gå mitt morgonpass inte hade sagt något till säljledarna utan säkerligen tagit för givet att JAG skulle sagt det till Johan, bara för att jag bor ihop med en sådan. Men vet ni vad? Vi pratar inte om jobbet hemma. Vi kan säga ett par ord om hur dagen varit, om det hänt något speciellt, men vad fan, det är det enda! Och om det är någon som absolut måste byta med mig så är det deras uppgift att tala om det för dem, end of story. Åh, jag är så förbannad.


Sen kommer han till jobbet ändå 07:45 och blänger på mig, men det som gör mig mest arg är att han trots allt fick jobba när han inte ens var schemalagd!!! Min andra kompis som också jobbar här fick inte det när han kom in till fel pass!!! Det spelar ingen roll om man är gift eller bröder eller blodsystrar eller ens goda vänner, regler är ta mig fan regler och ska följas!


Med andra ord gör det ingenting om vi andra också kommer in lite när vi vill här fram över, det enda vi behöver göra är att le lite och säga "åh, jag visste inte om att man måste säga åt säljledarna om man byter pass med någon" och så vips, får vi jobba hur vi vill. Eller?!


Åh jag vill bara slå någon just nu. Tillråga på allt så har den killen alltid något jäkelskap på gång med mig eller Frida, visserligen oftast på skoj men igår när jag satt med kund så sprutade han senap rakt i ansiket på mig. Hur många hjärnceller saknas när man gör det?! Grrr!!!


Jag är less på att alltid få vika mig efter andras viljor, jag har alltid haft svårt för att säga nej till saker jag inte vill göra så vida det inte handlar om röka eller snusa eller dricka då förstås. Jag bytte pass för att vara snäll, och vad får man tillbaka?! Senap i ansiket och en jävla massa sura blickar för att JAG inte har sagt nåt när det är HAN som ville byta!! Sedan är allt precis som vanligt när man kommer till jobbet och Johan viftar med handen och säger lite lätt att han visst får jobba fastän han inte är schemalagd. ALLTSÅ DET ÄR SÅ JAG VILL STRYPA NÅGON!


Tänker aldrig någonsin byta pass med någon eller vara snäll för att glädja andra. Hädanefter tänker jag bara göra det jag själv tycker och vill och ge blanka fan i om jag trampar någon på tårna under tiden. Så den där killen kan ta sitt förbaskade pass och köra upp den i ars... för med mig har du tjafsat med för sista gången!




  
 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards