Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Jennie Written Things - 10 juli 2012 20:23


Hej! 

Vi kom precis hem från en suuupergod middag hos min farmor och farfar, de bästa i världen :-) Det bjöds på "Heta korvar", ett recept vi ätit sedan vi var små och som vi alltid har älskat. Det är chorizo blandat med andra starka korvsorter, paprika, tomatpuré, grädde, gräslök med den ena med det tredje och allt som allt är det verkligen det godaste jag har ätit. Två stora portioner senare lutade jag mig tillbaka och förkunnade att jag var PROPPMÄTT.

Fem minuter senare säger farmor "ryms det efterrätt?". Jag skakar energiskt på huvudet, jag är verkligen m-ä-t-t. Och vad plockar hon fram?! Jooo, jordgubbar och massor av grädde! Hahaha, även där åt vi så vi storknade och nästintill rullade hem igen, med farfars retsamma skratt och orden "Var det inte du som sade att du var mätt?".

Nåja, jag får börja banta imorgon eller något. September 2012 kommer allt närmare och det innebär Grekland och strandhäng i sju dagars tid så man vill ju se lite fit ut, även om jag faktiskt är rätt stolt över hur jag nu ser ut. Usch, det låter verkligen hemskt. Jag är ingen diva och har absolut inte så bra självförtroende så jag kan stå rakt upp och ner och fläka ur mig hur fantastiskt jag mår, men sedan jag gick upp två kilo är jag - faktiskt - väldigt stolt. Överallt i alla tidningar läser man saker som "så går du ner tre kilo till midsommar", "nå din ultimata drömvikt - på sju veckor!" och dyligt.

Men aldrig, aldrig att man hittar en tidning som säger "Du duger som du är", "lär dig älska din kropp", eller "så går du upp tre kilo till midsommar"... Jag har kämpat i hela mitt liv med att jag varit för smal och det har jag fått höra, att gud vad du är smal, flicka! Det skulle inte skada med lite mer grädde på våfflorna, lilla vän."

Men för fan, jag har ätit tredubbla lager med grädde, jag har tryckt i mig ett superskrov och fortfarande sett ut som jag gjort. Det är först nu på senare år när jag i princip "växt klart" som jag har nått den kropp jag vill ha. Visst, Johan har rätt, det skulle inte skada att gå iväg till gymmet för att väcka musklerna igen och strama upp kroppen, men jag har hellre lite och ta i än ingenting att få grepp om.

Säga vad ni säga vill, men det är sant. Jag vill inte gå ner tre kilo till midsommar. Jag vill inte gå ner några kilon över huvud taget, det enda jag i så fall önskar är att få lite mer definition på kroppen och jag kommer vara supernöjd. Jag ser inte ut något speciellt, jag har små bröst, större rumpa och en smal midja men oavsett hur man ser ut så tycker jag att man ska älska sig själv eller åtminstone bli kompis med ens egen kropp. Jag älskar inte min, den har skavanker precis som vem som helst har, men jag tycker om den. Och så länge Johan är nöjd är jag nöjd!

Din kropp är din av en anledning, se till att ta hand om den och älska den för vad det är, för det finns miljontals där ute som skulle vela se ut precis som du! :-)



 
 


Av Jennie Written Things - 10 juli 2012 12:50


Hej!

Har snott Fridas filt på jobbet så sitter och myser i den medan jag väntar på samtal. Det ringer inte alls speciellt mycket idag så vi har lite fri tid till att göra det vi vill framför datorn, eller i köket för del delen (en av mina jobbkompisar har precis bakat... och nej, jag tänker inte smaka för jag har d-i-a-b-e-t-e-s), så jag tar tillfället i akt och bloggar, haha.

Jag glömde anmäla mig till massagen som vi kommer få under dagen när anmälningspapper skickades ut för ett par dagar sedan så jag hamnade "bara" på väntelistans plats fyra, vilket förmodligen innebär ingen massage för mig idag. Men det gör det samma för om en halvtimme är det Unionen-möte och sedan slutar jag, och då blir det hem till farmor och farfar som tänker servera min absoluta favoriträtt jag inte ätit på år och dar. Johan har fortfarande inte svarat på inbjudan, men det han inte vet nu... det får han veta senare!

Lite telepati var det allt, jag skrev här i morse att jag tänkte fara förbi stugan och hälsa på dem i eftermiddag... och så när jag ringer för att höra om de är hemma så utbrister farmor "Men vad bra att du ringer, jag satt just och tänkte på dig. Vill ni äta middag hos oss idag?" haha, så klart ville jag det. Fast just nu så har jag precis tryckt en sallad med mängder av räkor, kräftor, pesto och jag-vet-inte-riktigt-vad samt sweet chili-sås så jag är mätt som ett får, men gott var det!

 



     

@ at work

Av Jennie Written Things - 10 juli 2012 07:05


Hej! 


Off to work om ett par minuter, vädret är fortfarande strålande så life's good. Jobbar bara till fyra idag så får se vad som händer sedan, hade tänkt fara förbi Nyborg och hälsa på min pappa men han har rymt kommunen för tillfället så det blir nog farmor och farfar istället. 


The Happening var ju då... inte så bra, haha. Tror aldrig att jag sett en mer värdelös film, ja förutom Titanic 2 då förstås. Så den var absolut inte sevärd, inte ens fast Mark Wahlberg gjorde en sådan oerhört bra insats i Max Payne-filmen, vilket jag trodde skulle smitta av sig till denna. Men icke... Nåja, då har man sett den i alla fall.


Nu ska jag fara iväg och köpa lunch innan jag börjar jobba 07:45 - 16:00. Blir nog den sedvanliga, traditionella salladen från Ica, funkar i alla lägen när man själv inte orkar laga mat haha. Och den är faktiskt jättegod, speciellt när man brassar på med kyckling, räkor och kräftstjärtar! MUMS!

Vi hörs, ut med er och njut av solskenet och värmen!


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards