Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Jennie Written Things - 11 juli 2012 14:11


Hej!


Lunchen är uppäten och godkänd, min händiga man ställde sig vid spisen i morse och levererade en liknande rätt som den vi åt igår och den var supergod! Han kan när han vill, den saken är klar :-) Nu är det jobb som gäller i nästan tre timmar till och därefter far jag en sväng till Nyborg och till Frida, eventuellt till det lilla huset vid älven också (mitt hus) och kollar om mitt paket har kommit eller om pappa är hemma. Jag har sovmorgon imorgon också då jag jobbar till åtta men sen är det heeeelg, redan, och denna gång är jag ledig hela fredag-lördag-söndag.


Vad jag ska göra åt mina lediga timmar har jag absolut ingen aning om. Jag hoppas givetvis på fint väder så vi kan fara till stugan men det får sällskapet avgöra, Johan är ju också ledig så man måste väl passa på att göra något annat än att bara komma hem från jobbet och sätta sig vid datorn/teven/spisen även om det inte gör mig någonting, bara jag får vara i hans sällskap så kan jag göra precis vad som helst och ändå vara glad. Vi har varit tillsammans i drygt ett år och jag är fortfarande lika töntigt nykär, hoppas det aldrig går över!


Eller också kikar vi på lägenheter i helgen, i och med att antagningsbeskedet kommer imorgon. Hehu. Time will tell. Nu ska jag köra igenom de sista timmarna och sedan bara njuta av att det snart är helg och hoppas på att solen tycker det samma och lyser lite extra just då :-)

Av Jennie Written Things - 11 juli 2012 10:01


Hej!


Imorgon kommer antagningsbeskedet på vad man ska göra under resten av ens liv och jag tror inte för en sekund på att jag kommer in på mitt förstahandsval, det som jag verkligen vill, men jag hoppas och ber. Jag vet inte varför jag är så sugen på att studera - månaderna innan studenten var oerhört energitagande och riktigt, riktigt jobbiga - men det är någonting med hela idén om att skaffa en lägenhet ihop med Johan, gå skola, flytta någonstans och börja ett nytt liv som lockar mig.


Jag är överfull av stress inför att jag inte vet hur min framtid ser ut ens om en månad, ens om en vecka eller en dag, och det är tankar på om jag kommer in på skolan i Umeå så måste jag jobba samtidigt, och både jag och Johan måste först och främst hitta ett jobb i så fall. Och en lägenhet. Och det var 243 intresseanmälningar igår på en enda lägenhet i Umeå... på en hemsida jag visserligen varit medlem sedan 2008 och Johan sedan 2006 så en lägenhet får vi oss nog allt om vi anmäler oss... men... Blergh, det är samtidigt så jävla jobbigt att bli vuxen.


Vad händer om vi flyttar till Stockholm och fortsätter att jobba på Silja? Det är också en idé som lockar lite, men då ska man ha en lägenhet och att hitta en sådan på en och en halv månad, dessutom i krokarna runt Värtahamnen... det rimmar ganska dåligt. Men ingenting är omöjligt, så vi får se vart vi hamnar om en månad. Kanske här... kanske där, kanske utomlands eller kanske ingenstans annat än här. Det enda jag är hundra procent säker på är att jag vill tillbringa mitt liv med Johan och att inte få göra det, det är fullständigt otänkbart ♥





Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards