Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Jennie Written Things - 20 juli 2012 18:59

Hej!


"Bara" en timme kvar av arbetsdagen nu, hoppas det håller sig lugnt på telefonen så att huvudvärken ger med sig innan det är dags att cykla hemåt igen. Jobbar hela helgen och är inte ledig igen förrän på tisdag, men cash is king och nästa fredag är en väldigt fin fredag för då har jag och Johan varit tillsammans i ett helt år ♥


       Jag älskar dig så himla himla mycket!

Av Jennie Written Things - 20 juli 2012 12:07


Hej!

Jobb, jobb, jobb och lägenhetssökande. Så ser min dag ut för tillfället. Vi har hittat ytterligare en som vi skickat in ansökan om, så nu får vi vänta på svar tills imorgon bitti eller allra tidigast ikväll. Under tiden passar jag på att bygga hus på Sims som jag nu är relativt klar med, allt förutom bakgården. Det allra bästa jag vet är att bygga hus när man redan har en färdig familj att utgå ifrån, så man vet hur det ska se ut med tanke på deras egenskaper.

Det huset jag nu bygger på har sju sovrum, tre badrum, är i två våningar exklusive källarplan. Som de flesta nog vet är jag supergalen i Sims och skulle kunna tillbringa hela dagar med att bygga hus och komma på historier om mina simmar - endast fantasin sätter gränser.


Just nu spelar jag på den nygifta Malia Dawson som trots sin unga ålder av trettio år redan är sexbarnsmamma med fyra egna och två bonusbarn. Utåt sett är familjen rika, väluppfostrade och karismatiska men inom husets väggar är det fullständigt kaos. De nyfödda tvillingarna Adrienne och Isabelle skriker nätterna igenom, äldsta sonen, 15, är en atletisk bokmal, son nummer två, 14, är mer vild än tam och hans helsyster Jamie, 9, följer hans minsta vink. Stephanie, mellanbarnet på fyra år, är mest för sig själv och de nygifta Malia och Liam har inte ögon för någonting annat än varandra.

Jag tänkte lägga upp bilder på familjen när jag får tid över, det är inte det lättaste att hålla kvar alla på samma plats medan man fixar ljus och bra bakgrund för att fota dem ;-) Detta är i alla fall lite bilder på familjen jag tidigare lagt upp på Dayviews, på grund av att jag sitter på min jobbdator har jag inga bilder här på dem.

   Huset alla bor i är uppdelat i tre våningar med två sovrum i källarplanet (där tonåringarna härskar) och resterande på övervåningen. Entréplanet är byggt med öppen planlösning så att man lätt kan umgås allihopa utan att det blir för trångt. Övervåningen innefattar fem lagom stora sovrum och ett sällskapsrum plus ett pyttelitet hemmagym och kontor medan källarvåningen har ett "sällskapsrum"/kontor/mysrum, två sovrum och ett litet badrum.

    Malia och Liam sjunger karaoke under en av sina "kompisdejter" (Malia var vid det här tillfället gift med Elliot, Stephanies pappa) men det finns ändå någon sorts magi dem emellan. Om det inte fanns det hade hon ju aldrig följt med honom till karaokebaren... trots att hon vet att det är att utmana ödet i och med att Liam hatar att sjunga och uppenbarligen ville gå dit på grund av hennes musikintresse!



   Sonen Noah har just avslutat ett av sina gympass och njuter verkligen av muskelvärken!

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards