Alla inlägg under februari 2013

Av Jennie Written Things - 1 februari 2013 22:24

Hej!

Medan fredags/lördagskvällen flyger förbi utanför fönstret lägger jag mig i sängen för en andra omgång av Fifty Shades och lyssnar på tonerna av Johans låtval i andra änden av lägenheten. Har jag någonsin sagt att jag är en bokmal som när jag ligger med näsan över böckerna glömmer allt annat, då tiden bokstavligt talat försvinner utanför bubblan? Nu vet ni.

Om jag inte varit så vansinnigt sötsugen/låg??? hade jag hävt ner näsan i boken och förbarmat mig över den mystiske CG men... Maräng står högst upp på önskelistan, eller chips med dipp trots att jag blir förkyld varje gång jag stoppar näven i en chipspåse, men grönsaker och dipp då! Loka! Chokladpuffat ris, mitt favoritgodis som liten och min enda, stora last... Förutom havre fullkornsmackor.... Nam nam. Jag hade gett vad som helst för sådana just nu... Grrr och istället får jag tugga mjukbröd som jag fick hiskerligt ont i magen av. Hoppas hoppas besvären går över, jag och herr Diabetes är nämligen katoliker och monogama och tror inte på att gifta oss med ytterligare en katolik och binda upp oss för resten av livet (så länge inte Johan kommer med en ring hehuuu!)... Vilket Herr glutenallergi är all about. Nej han får inte plats i mitt liv, han får vackert gå till någon annan :-) Så går jag till Mr Grey i väntan på Mr Right borta i vardagsrummet.

Av Jennie Written Things - 1 februari 2013 18:06

Hej! 

Slängde mig precis på soffan efter att ha ätit LCHF-kebab (ja helt enkelt utan pitabrödet men med allting annat) och en lång dusch. Arrow och fullkornsbröd till mellanmål och jag klagar inte, Stephen Amell var ett välkommet tillskott i teverutan, säsong två here we come! Något som däremot inte var välkommet var magknipet efter att ha ätit bröden, jäklar vad ont i magen jag fick! Samma i förra veckan när jag åt pasta hos mamma, kanske har något att göra med att jag nästan aldrig äter kolhydrater längre och kroppen "chockas" när jag väl äter en måltid med i princip bara sånt? Eller? Jag får sånt varje gång jag äter pasta eller bröd, gud nåde irriterande är det...

Så inget gym körde vi med idag, kanske hade blivit om jag inte gått och duschat och haft mina kvinnliga ritualer där inne medan Johan lagade middag, men jag var tvungen att värma upp kroppen och en dusch är det perfekta avslappningsmomentet för mig, det lindrade magknipet och mig själv som har frysit hela dagen. Ja här i min blogg skriver jag om sånt som cirkulerar runt mitt liv och är det nåt ni inte vill läsa om så får ni sluta helt, för jag anser att mitt liv och mina åsikter är ganska varierande och breda och skriver därför om det mesta! Förutom toalettbesök och sex, haha ;-)

Bland det mest avslappnande och bästa jag vet är att ta en lång, riktigt varm dusch med tända ljus i rummet och låg, klassisk musik från högtalarna (hej hopplös romantiker), raka benen och därefter smörja in hela kroppen med min skämma-bort-sig-själv-body-butter, slänga på en ansiktsmask och därefter måla naglarna, fixa håret lite lätt och dutta på en ansiktskräm från Apoteket och avsluta med Victorias Secret body misc - alla kvinnor har sin ritual och det är min! Luktar fräscht, känns fräsch och mår fräscht, dagens bästa helt klart :-) Så nu sitter jag här i soffan bredvid Johan och slötittar på Homeland, härliga fredagskväll (fast jag var bombsäker på att det var lördag, det är jag fortfarande...) och absolut inga måsten. Ritualer är drivkraften i ens liv, men ibland är det skönt att bara släppa allt och andas. 


 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards