Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Jennie Written Things - 15 februari 2013 19:33




Behind the trail that we may send,

to the depths beneath the likely sand.

Our memories were wrap, constant below its world,

to remember the fallen souls that deliver our furl.

Lest we forget the moment of chance,

our names were cast in stones of trance.

So every new shall bear, be glimpse of sight,

to show the heroes of the upper night.







Av Jennie Written Things - 15 februari 2013 16:23


Hej! 

Fredag hela veckan! Alla dagar är fredag  för mig när man är arbetslös, eller för den del den dag man helst skulle vela ha. Måndag, tisdag, lördag, you name it, det är bara att vakna på morgonen och bestämma sig för vilken dag man vill ha och så är det den dagen, enkelt och smart! Lika enkelt som dagens middag, broccoligratäng som jag tror jag har lagt upp recept på här tidigare. Idag blev det gul lök och purjolök i fyllningen tillsammans med Edamerost och bacon, så gott! Och även en medelhavssallad med lime, varma tomater, mozzarella och balsamico på sidan om, åt ihjäl mig men är fortfarande sugen "på nåt gott", typ choklad, tur jag fick min fina alla hjärtans dag-present av mamma tidigare idag som jag kan äta på ♥


Lindorchoklad den bästa är och ett antal sådana fick jag för eget bruk, försökte hindra mig själv från att inte äta upp dem alla på en gång men det var lättare sagt än gjort och nu är det en kvar bara, buhu. Johans gelehjärtan är kvar till viss del och även mörk choklad-aladdinasken han kom hem med här om dagen men jag försöker slå undan fingrarna varje gång jag närmar mig förpackningarna, inte bra vid diabetes men ack så oemotståndlingt, speciellt Lindorchokladen som på riktigt "fyller alla mina sinnen" som det viskas om i reklamen. 


Med risk för att detta inlägg kommer bli ett chokladinlägg skippar jag nog fortsättningen, med tanke på min egen hälsa och mitt eget framtida välmående när jag går tillbaka och läser detta inlägg, kanske när pmsen är som störst och choklad är to die for. Nå, ska släppa iväg Johan på gymmet snart, själv tar jag en hemmasittardag/kväll framför teven, har tränat tre gånger i veckan och det får räcka, har ju fortfarande lördag och söndag på mig att öka kvoten. Hoppas ni alla får en underbar fredag ♥


Bjuder på dagens middag i bildlig betydelse.


   



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards