Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Jennie Written Things - 2 februari 2013 20:49

Hej!

Ibland skäms jag för att jag är svensk, för det mesta i samband med de bidrag som är med i Melodifestivalen och juryn som väljer ut finalisterna som får tävla. Nio av tio bidrag är mainstream som folk hörde nittionio versioner av igår, men då och då kommer det ändå något guldkorn och tar världen med storm. Hårdrock och bidrag som sticker ut går hem, men det fattar ju inte juryn utan slänger in massa smörpopsskit istället. Jag ska inte säga mer än att Melodifestivalen är igång och att det än så länge bara leverats SKIT. Loreen var underbar ifjol, ett av de ovanliga guldkornen, men inget av det jag sett idag har varit värt att hurra för, snarare tvärtom. Jag är en tävlingsmänniska ja, och det är pinsamt när Sverige och svenskar - vi, du och jag - skickar vidare sämsta möjliga bidrag.

Suck. Jag suckar bara. Det börjar bli pinsamt redan nu. Ge mig bra musik eller lägg ner hela programmet. Blä och fy och usch. Alla kan inte ha samma smak men Melodifestivalen är i grunden en TÄVLING där bäst låt vinner. Verkar bara som att svenskarna har missat det. Vad vi är tråkiga och intetsägande och ska sättas ner i ett och samma fack... Och att vi inte ens ska få stå för våra åsikter. Blä.

Nu har jag sagt mitt. Dagens Melodifestivalföreställning är pinsam rätt igenom, tyvärr. :-(

Av Jennie Written Things - 2 februari 2013 17:08

Hej!

Sovmorgon, gym, köttfärsätande och samtal på Slingervägen and that's saturday. Nu lite efterträningshäng i slingervägssoffan framför Jurassic Park 2 och hädanefter blir det inte många knop gjorda under resten av kvällen :-)

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards