Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Skönhetsidealism

Av Jennie Written Things - 26 juli 2012 19:54

  

60.000 gilla-markeringar över en överviktig strandkropp i all ära, men det här är vad JAG tycker är snyggt! :) Och med tanke på att det är dessa brudar som årligen går världens största modevisning och inte strandade valar... ja, jag vet inte vad jag ska säga mer än att alla är vi olika och smaken är och förblir delad, men det finns en anledning till att 90 % av alla kläder som skapas görs för "normalviktiga" människor. Och erkänn, vad ser egentligen bäst ut? De här brudarna i en åtsmitande klänning eller en grövre kvinna i samma klänning, som vem som helst kan köpa på ex. H&M?


Victoria's Secret VS ....... detta. Ehm, hur vill man helst se ut? Klart att man kan ha LITE och ta i, det är bara bra och snyggt och fint. Men det där... förlåt, jag är ledsen. Jag gillar det inte. Hon är söt, visst, men hennes kropp.. nej. Det är härligt med former. Men för mycket av det är bara inte vackert. Förlåt. Men jag berömmer hennes mod och hennes styrka som vågar, det borde fler göra. Bara för att jag inte tycker att det är attraktivt betyder absolut inte att det är fel att se ut så, alla föds vi olika och utvecklas olika. Och om hon tycker att hon ser bra ut kan jag bara gratulera, det är häftigt med självförtroende!


Och det vore ju himla tråkigt om alla såg likadana ut, eller hur? Det finns någon för alla, det finns kroppsformer som alla människor attraheras av; smal, normal, lite grövre, jättestor. Jag är den typen som tycker att det ser bäst ut att vara "normal" med nåt extra kilo, medan jag tycker att killar ska vara vältränade, muskulösa och lagom långa, liksom det finns de som tycker att ens kille ska vara pinnsmal och ha långt hår.


Alla är vi olika, och det här är mina åsiker och absolut inget hat mot tjejen som lade upp sin bild på Facebook. Hon trivs med sin kropp och det borde alla göra, stora som små. Jag kan bara inte säga att det är speciellt snyggt, men det är min åsikt. Klart att det finns dem som tycker att jag är för smal och att jag har för små bröst och för breda höfter och att jag inte är attraktiv, men det är min kropp och jag har valt att se ut så. Så länge jag är nöjd över den så får resten av världen tycka vad de vill. Heja tjejen, om du mår bra så fortsätt se ut sådär, Gud gav dig din kropp av en anledning!


  

 
 
Ingen bild

nils

26 juli 2012 23:32

du kan ju inte mena allvar.. du måste vara helt efterbliven som orkar trycka ner någon som har lagt upp en bild på sig själv. du kanske tycker det är din åsikt men då kan du hålla det för dig själv och inte meddela resten av facebook vad du tycker om överviktiga.

Jennie Written Things

27 juli 2012 12:18

Jag trycker absolut inte ned någon utan det är mina egna åsikter, folk har sagt massor av bra saker om henne och folk har sagt mindre bra :) Smaken är som baken och jag tyckte inte att det var attraktivt, därför sade jag som jag tyckte. Jag tycker att det är snyggare att vara hälsosam än att ha femton kilo över och det är MIN åsikt - jag sade absolut inte att det är FEL att vara "tjockare" :)

 
Ingen bild

Amanda

28 juli 2012 12:39

Sen Jennie, du har yttrandefrihet! ;)
Jag gillare, jag kan ju inte säga att jag är speciellt nöjd med min kropp, men är glad att det finns dom som är det! Jag har lite för många extra kilon, men det är ingen annans fel än mitt eget. För jag vet ju vad jag kan göra åt saken, jag är bara för lat ;)<3

Jennie Written Things

28 juli 2012 12:48

Alla är vi fina på vårt eget sätt och det finns någonting gott i alla, och alla ser helt enkelt inte likadana ut :) Men man behöver för den skull inte tycka att ALLA är LIKA vackra - i detta fall tyckte jag inte att hon var det, och därför skrev jag som jag gjorde... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards