Alla inlägg under mars 2014

Av Jennie Written Things - 2 mars 2014 16:46


Om man plötsligt har två lediga timmar framför sig så är valet givet vad man hittar på, i alla fall om man heter Jennie... En lång, varm dusch tills kroppen är alldeles rosa och fingertopparna rynkiga (och badrummet fullkomligt igen-immat), ansiktsmask, ögonbrynsplockning och så... huvudet tillbakalutat mot den nya Tempur-kudden som inhandlades igår, med lurarna i öronen och tusentals år tillbaka i tiden till Game of Thrones. Johan har farit på gymmet för en PT-timme, jag har träningsvärk och vilodag efter fyra pass sen tisdag.


Det har varit en sån skön, underbar helg. I fredags for vi ut till söder för att träffa några vänner men hälften av dem dök aldrig upp och det var knökfullt med människor överallt så vi åkte hem när de andra åkte hem efter en burgare på Burger King och en och en halv timmes väntan. Lördagen var Arninge-shoppingdags, jag fick mig ett par nya, jättesnygga stövlar (tack finaste) och den där kudden jag pratade om - jag har längtat så länge efter en hård, men skön kudde, den jag har nu är alldeles alldeles för mjuk och jag sover mestadels lutad mot Johans axel... Nog för att det har sina fördelar, det med ;-)


Och sedan spenderades resten av kvällen på gymmet, en mil på cykel och lite armar under de tjugo minutrarna det var kvar innan det stängde för dagen. Och idag låg vi kvar länge och gapskrattade till Kung Fu Panda, gick ut på en promenad, somnade i soffan och nu är det alltså dags för ljudbok, ingefäravatten och bara... lugn i ett par timmar till min käraste kommer hem. :-) 


 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards