Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Jennie Written Things - 13 mars 2014 21:59

Strålande vacker vårdag idag, solen har lyst in genom vinterdammiga fönster och värmt upp hela lägenheten så jag fick kränga av mig morgonrocken och ersätta den med min Kinaklänning. Måendet är fortfarande densamma som under veckan men nu under kvällen har jag faktiskt mått mycket, mycket bättre. Skönt att det håller på att vända :-)

Jag tog mig ut på en havspromenad under förmiddagen i förhoppning om att lyssna på mer Game of Thrones, men fastnade på en bänk och hörde istället vågorna klucka och måsarna skria i fjärran... så boken liksom glömdes bort mitt i alla intryck. Solen värmde, ansiktet hettade och en fjäril flög förbi. Värre somrigt! Krokusarna är även dem underbara att stifta bekantskap med, såna finns inte i norr, men jag blir ändå så vemodig när det är sagt att det ska snöa i helgen. +16 grader ska ersättas med snöbyar och blåst... Begrava alla vårtecken igen... Usch.

Vi får njuta medan vi kan helt enkelt. Förhoppningsvis kommer våren att stå på sig, knäcka ryggen på vintern helt och hållet. Jag vill inte ha mer snö, speciellt inte nu. Vårjackan hänger ju så fint på galgen och äntligen har ju solen börjat titta fram... lämnat den fruktansvärt enerverande gråzonen... Dessutom är Johan ledig i helgen. Då vill jag vara frisk och kry och med en stor sol som lyser. Det kan väl inte vara så svårt av Moder jord att lösa tycker man, inte när vi bara får två helger i månaden och får ta vara på varje minut :-)

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards