Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Jennie Written Things - 10 mars 2014 13:46


Åh vilken ärta jag är! Ur form, med huvudvärk och feber styrde jag kosan hemåt två timmar tidigare än tänkt, stannade på ICA för at köpa Alvedon och knalla hemåt för sängläge. Klickar in på på Värk & Feber, väljer Alvedon och lägger utskriften framför mina varor på rullbandet. Väl hemma packar jag upp ingefäran och teet... som jag också skulle köpa... och bara, öh var är min Alvedon? Jo smarta Jennie tog inte emot kvittot, så hon glömde helt bort att hämta ut medicinen med koden som stod där på... Huuur kul. Så nu sitter jag här och febrar mig utan en enda Alvedon i sikte... Så är det att leva med en virrhjärna.


Nåja med tekoppen, en bit ingefära och täcket upp till hakan känns det ändå ganska rofyllt. Grannen ovanför plinkar på sitt piano och trots att musklerna värker av träningsvärk och en kommande förkylning gör det inte så mycket att jag glömde det där på affären. Johan kommer hem om ett par timmar så han får köpa med sig det hem, så vet jag nog att jag sparkar förkylningen där bak och kan fara och jobba som vanligt imorgon. 


Medan regnet smattrar mot fönsterrutorna och händerna ovanför täckets värme sitter jag och kollar hus och lägenheter på Hemnet. Det var ett tag sedan nu. Blev nästan beroende där ett tag, att mata igenom varje hus varje dag bara för att hitta inspiration ;-) Jag kommer (förhoppningsvis) aldrig bli en Bridezilla, det är jag för lugn för, men väl när det kommer till hus är jag oerhört kräsen... Det ska se ut på ett visst sätt, kännas på ett visst sätt. Allting ska klaffa för att jag skulle vela flytta in. Jag vet ju att det går att tapetsera om och allt, men gården och planritningen måste vara perfekt. Sådär så hjärtat bara hoppar över ett slag av hur vackert det är. Tur att vi inte ska köpa sånt på ett tag... Johan hade blivit galen på mig. 


Jag är ett fan av beige, "inomhustegel-fond-väggar", kök, spotlights, inbyggda lampor och shabby chic. Lite rustikt, inte för modernt, svaga men lugna färger. Och trägolv. Franska fönster, åh. Ja... man kanske borde vara glad att vi än så länge inte är i hustankar. Hade jag varit rik hade jag köpt en herrgård med stora ängar och vidder och ett hav som glimrar i fjärran. Äppelträd på gården, körsbärsträd. En hammock. Ett litet växthus och ett grönsaksland. Och ett torp.


En sommarstuga, en liten, liten byggnad med våra två små barn som springer omkring skrattandes - en äldre mörkhårig pojke och en yngre flicka med lockigt, blont hår precis som sin mamma, och så jag med stormagen gömd bakom en solkig, vit t-shirt och ett par hängseljeans och jordiga händer och håret i en tjock fläta. Eller en storblommig klänning som nästan spricker i sömmarna... Och min man som ligger i hammocken med en bok, sexiga solglasögon - jag är väldigr väldigt svag för Johans solglasögon så de måste få vara med i min fantasi - och en iskall ölflaska bredvid honom såklart... ;-) min familj.  


Ja alltså... lite i förväg som sagt... ehm. Dra i bromsen. Men det är ju så kul att drömma.



 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards