Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Jennie Written Things - 11 mars 2014 18:03


Med flunsan som tagit över kroppen och lämnat mig med feber och illamående kändes det inte så himla roligt att åka till jobbet i morse. Jag ville, men jag orkade inte. Hela kroppen protesterade efter gårdagens icke ätar-dag och nattens feber. Johan var visst ledig idag också, jag vaknade av mig själv fem i sju och skakade i honom och började gasta att han hade försovit sig... tji fick jag... han mumlade fram något jag antog var "ledig" och försvann ner i sömnen igen.


Lite senare orkade vi oss ut på en långsam promenad med Alvedon till bränsle. Det värkte i benen och jag kallsvettades, men vi satte oss ner på en bänk i solen vid havet och det var sååå fantastiskt. Varmt, härligt, alla vårfåglar och blommor... det känns som mitten på maj snarare än mitten på mars. Helt sjukt. Inte konstigt att vi halkade in på att prata om Rhodos, resor, resminnen...


Nu ska jag försöka mig på att äta middag och hälla i mig nyponsoppa och Multivitamin så kanske kanske Gudarna är snälla med mig och tillåter mig att åka till jobbet imorgon. Jag har varken råd eller tid att vara sjuk, inte när jag jobbar där jag jobbar. Men vad kan man göra... har kroppen sagt ifrån så får man lyssna... försöka vila sig allt man kan... vi får se. Jag håller tummarna. Tittar på bilderna från idag så länge. Helt underbart var det. Speciellt med det sällskap jag hade ♥


           

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards