Alla inlägg under april 2013

Av Jennie Written Things - 12 april 2013 10:21

Hej! 

Haha, jag tror det knappt själv men... jag är kattbakis/kattförkyld FORTFARANDE. Försöker att inte tänka på det men det är lite svårt när jag nyser och hostar konstant, fattar inte att det måste ta sååå länge att gå över... Grrrr. Nåja hoppas det har försvunnit till på tisdag när planet lyfter, det ska bli riktigt skönt att se någonting annat än bara Nils Hotel och Gallerian när man kikar ut genom köksfönstret hehe :) 


Nu håller jag på att maila lite med LCHF-klubben via Katrin Z som söker praktikanter över sommaren. Hann inte gå många minuter förrän hon mailade tillbaka och jag fick veta att det gällde en oavlönad praktikplats i minst 12 veckor men att jag var välkommen på intervju nästa vecka. Ska höra lite närmare först om vilka tider som gäller, det lät väldigt roligt och det är någonting som jag verkligen hade velat göra... Men - dessa men - att vara oavlönad och bo i Stockholm känns lite sådär... det känns inte alls något vidare... Verkligen jättesynd! Det hade varit en riktig drömupplevelse, att vara omkring likasinnade dagarna i ända och få inspirera andra att äta hälsosamt. Så får se vad hon säger, jag väntar spänt på nästa mail!   


 



Av Jennie Written Things - 11 april 2013 12:31


Hej!


Jag länkade det här klippet på Facebook igår kväll efter att ha skrattat så tårarna rann i flera minuter, alltså jag DÖR! Vi kunde inte sluta skratta :) Det är verkligen ett av de roligaste klipp jag sett på internet någonsin!!!    


Av Jennie Written Things - 11 april 2013 10:13

Hej! 


Idag ska jag gå och byta ut min träningsbag mot den mindre storleken, märkte när jag var på gymmet att den jag köpte var alldeles för stor. När jag hade fyllt den med kläder, skor och handduk fyllde det inte ens upp hälften och det såg så roligt ut när jag försökte manövrera den till gymmet. Det är inte lätt när man är liten och klen alla gånger haha!


Men först lite disk och plock och en tur till gymmet lite senare, fortfarande lite kattbakis i form av nysningar och hosta/svullna luftrör, gaaah vad det ska ta länge på återhämtningsfronten. Men det ska nog gå bra ändå, jag är sååå taggad på träning! Milon-varvet i förrgår gav mig en hejdundrande skön träningsvärk så jag tänkte köra armar/axlar + mage idag och låta benen vila. Det ser jag nästan mest framemot när vi flyttar till Stockholm över sommaren - träningsmöjligheterna! Hur många gym finns det inte där? Hur många möjligheter finns det inte? Jag hade en sådan bra dröm inatt att jag vaknade med en känsla att allting kommer ordna sig även om vi åker dit och jobbar ett par månader... Jag kommer ju inte att vara ensam där nere, Johan är ju med mig. Mer än så kan jag inte önska mig just nu ♥


   



Av Jennie Written Things - 10 april 2013 21:27

Hej! 

Nu är resan bokad och vi lyfter på tisdag förmiddag med varsitt plan (haha) mot storstan för jobb och affärer, kommer bli kul! Nu är det länge sedan jag varit uppe i luften. Sista resan var till London i oktober/november och nog får man allt lite resfeber... kanske kan be flygkaptenen att köra en omväg förbi Arubas eller nåt ;)


 

Av Jennie Written Things - 10 april 2013 16:44

Hej! 


Det blev en beställning i alla fall, kunde inte hålla mig när jag såg priserna och de glada färgerna på skorna (trots att bara den här fanns i min storlek). Färg gör mig glad och nu kan jag äntligen maxa min träning igen med hela skor på fötterna. 


 



Av Jennie Written Things - 9 april 2013 18:17

Hej! 

Ett kort och rätt meningslöst gympass blev det idag, vågade inte ta i så mycket när jag haft feber hela helgen. Nu sitter jag återigen i soffan och äter korvgryta med broccoli och kollar in Reebok-skorna på Sportamores hemsida. Galet fräsiga och nästan 800 kronor billigare för tillfället, det är som gjort för ett klick och en beställning... Blå, rosa, svarta, röda... Det är nästan så att man måste bara för att priset är så lågt ;)  


Och på flygbokningen har vi inte kommit någon vart. Jag är faktiskt lite skraj över att fara till Stockholm och jobba. Eller, för att vara ärlig, jag är livrädd för det... av någon anledning jag inte riktigt kan förstå. Men jag är en "hemmelig" person, jag gillar att befinna mig i och runt hemmet, där jag har min fasta punkt. Jag längtar efter den dagen jag och Johan köper hus och det blir bara vårt, då vi kan göra vad vi vill med det. Jag vet att man måste släppa taget och ta ett par år då man far omkring lite varstans... men det känns så läskigt så jag inte ens kan förklara det. Hur gör man? Hur vågar man'? Hur gör alla andra? Jag är en mespropp i såna här tillfällen och det skäms jag inte för att säga, jag har aldrig varit hemifrån mer än ett par veckor som max... Det gäller att ta språnget och kasta sig ut men jag vill bara kramla mig fast vid Johan och vår lägenhet just nu, för där har jag min trygghet. Stockholm och allt annat är okänd mark. Hur ska man? Hur vågar man...?


Nu ska jag promenera till mamma en sväng och ha lite kvalitétstid mor och dotter emellan. :) 


 





Av Jennie Written Things - 9 april 2013 13:25

Hej! 

Nyser och nyser och... nyser :) Det bara svider i ögonen när jag får nysa så mycket, allergin sitter fortfarande i som berget och vägrar släppa. Men skam den som ger sig! Just nu sitter vi i soffan och kollar på flygresor ner till Stockholm, måste ju kolla igenom lägenheterna vi har fått anbud på och så jobbet så klart. Men jäklar vad dyrt det ska vara helt plötsligt! Det är som att alla i hela Sverige ska åka sträckan Luleå-Stockholm under de kommande veckorna... Det kostar lika mycket att åka tåg och att hyra bil som att flyga... så det finns många alternativ att välja bland. Men ner ska vi, på ett eller annat sätt :)


Jag tänkte även fara en sväng på gymmet och inviga min nya träningsväska, egentligen hade jag behövt köpa nya skor också då mina håller på att krackelera totalt, men det får jag vänta med lagom till den första lönen. Mina Easytones har följt med mig i ett par år nu, de har gått flera mil genom New Yorks gator utan att ge mig skavsår, de har följt mig på långa promenader i Stockholm och London och till gymmet. Världens bästa skor utan tvekan! Får se om jag köper samma nästa gång eller om jag går över till något ännu nyare och "bättre" märke, hade varit läckert med nån häftig färg på skorna när man tränar - har du några tips på bra träningsskor? Kommentera gärna!


 

  





Av Jennie Written Things - 8 april 2013 19:04

Hej! 

Sitter med en skål vispad grädde och hallonhonungstäcke, mums. Hallon måste vara bland det godaste som finns, det går att göra så mycket gott med dem. Färska, dagsplockade hallon och jordgubbar med nyvispad grädde ringlat över... åh det är så man svävar iväg på rosa moln över Ölands slätter en solig, varm junidag och landar någonstans bland ekarnas väldiga kronor. Eller ännu bättre, på altanen i stugan mot solväggen...


Kan inte riktigt förstå att det är maj om en månad och att vi då har ett jobb till och med! Om vi hittar oss en lämplig bostad kanske vi till och med bor där hela sommaren... första sommaren helt och hållet borta ifrån Norrbotten... en vecka i Tärnaby och en vecka i Öland har de hittills bestått av, samt två veckor i Grekland. Och nu kanske vi är borta hela! Vad spännande.... och samtidigt läskigt. Jag har aldrig varit borta "hemifrån" så länge, och det skäms jag inte för att säga :) Tur jag har Johan med mig, då känns allt så mycket lättare. Min fina, snart firar vi två år ♥


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards