Alla inlägg den 25 april 2013

Av Jennie Written Things - 25 april 2013 13:06


Hej! 

Nu har vi skickat iväg ett slutligt svar till arbetsgivaren, lönen kommer vara densamma hur mycket vi än försöker förhandla, varken mer eller mindre (även om den blir mindre än i Kalix...) Men men, det är ett jobb som vi har trivts med så jag tror absolut att det blir kul. En liten igenkänningsfaktor/hemkänsla i en helt ny stad är bara bra för magen och stressen :) Och det gäller ju bara över sommaren. Med bidrag från Arbetsförmedlingen ang. dubbla hyror och pendlingsavstånd har vi nu en bit av hyran betalad och det är 2500 kronor extra att lägga på sparkontot - varje månad! Och tycker jag inte alls om det så är det faktiskt bara en månad jag behöver stå ut. Den första veckan lär vara jobbig, men "hem" finns en timme bort och det blir bättre! Får packa ner lite halsbrännemedicin och Probimage så blir nog allting toppen så småningom! 


På tal om det så måste jag upp på vinden för att hämta ner resväskan och mina sommarkläder. Vinterkläderna vill man inte gärna ha på sig när man åker till storstan och full vår ;) Mycket ska hinnas med på fem dagar så det är lika bra att sätta igång direkt. I eftermiddag blir det en hopkok-gratäng till middag bestående av zucchini, köttfärs och morötter. Vi ids inte köpa så mycket mer matvaror nu utan får leta i frysen efter något att äta innan mamma kommer på måndag och länsar skafferi och frys inför vår flytt. Nu kallar vinden, måste dit och gräva :) Och till H&M för att förnya min garderob...


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards