Alla inlägg den 1 april 2013

Av Jennie Written Things - 1 april 2013 14:37

Hej! 


Jag hade helt glömt bort att lägga ut receptet på min blomkålssoppa märkte jag, oops! Mina mått är som alltid baserat på ögonmått och synvinkel men jag tror nog att jag fått ihop det så likt min soppa som möjligt.


Mättande blomkålssoppa LCHF med spenat


Ett halvt paket djupfryst blomkål

Ett par stycken djupfrysta broccoli

Djupfryst, hackad spenat (du ser själv hur mycket du vill ha i)

Salt och peppar (jag använde svartpeppar, vitpeppar,

paprikakrydda, lite chili och eh... citronpeppar)

En grönsaksbuljongtärning
En klick smör/margarin
En burk fet creme fraiche 

Bacon eller rårivna morötter som garnering


1. Koka blomkål, broccoli och spenaten i samma kastrull tills de blivit mjuka tillsammans med salt och en grönsaksbuljongtärning (eller sätt ner den på punkt tre). 
2. Häll av vattnet så att det bara finns litegrann kvar, det ska inte täcka blomkålen.

3. Häll i creme fraichen, rör om med en slev. Salta och peppra. Gillar man vitlök kan man gärna ha i det också.

4. Mixa soppan så slät du vill ha den med hjälp av en stavmixer eller handkraft. Den ska bli ganska tjock i konsistensen.

5. Servera med antingen knaperstekt bacon ovanpå eller rårivna morötter. Båda alternativen är supergoda, baconet om du vill ha extra salt och morötterna om du vill ha lite mer att tugga på.

6. Ät och njut! 

 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards