Alla inlägg den 22 april 2013

Av Jennie Written Things - 22 april 2013 16:40


Hej! 

Idag var det dags för vårens blodsockermätning på sjukhuset, småpratade en bra stund med sjuksköterskan Ewa som gav mig prov på Glucotabs (typ Dextrosol fast starkare) och en ny blodsockermätare då min visat helt fel resultat och datum. Under de senaste veckorna har jag haft resultat som tex 13.7, 17.4, 21.3 fastän jag har känt mig helt... normal,  har ätit bra och sällan varit hög. Och när jag fått känningar och varit nere och skulle ha nosat på 2.0-strecket visade det 7.7??? Ja tur var det att jag fick en alldels ny och fungerande och till min glädje: rosaröd! Skitsnygg verkligen :) 


Sen traskade jag iväg till gymmet, körde lite armar med Johan och tuggade Glucotabs och banan och åt därefter klyftpotatis, grönsaker och hamburgare framför Vikings hemma i tevesoffan. Vi har även tackat ja till att jobba i Stockholm så vi blir storstadsbor i alla fall för ett tag, känns faktiskt helt okej... man kan ju alltid komma hem. Jag tänker prova en månad och se och är det verkligen inget för mig så finns alltid lägenheten här hemma en timme bort med flyg. Det blir nog bra det här :)


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards