Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Städmani

Av Jennie Written Things - 27 januari 2013 02:18

Hej!

Trött men lycklig, Johan kommer hem imorgon (!!!) måndag och jag har precis städat hela lägenheten. Ja, jag började halv elva med dammsugandet, sedan gick jag och duschade, tog fram trasan och började dammtorka allting. Nu skiner det och luktar gott och är mer än respektabelt när min fina kommer hem :-)

Fråga mig inte varför jag började städa mitt i natten efter att grannarna sprungit marathon i trappuppgången med dundrande elefantfötter, fråga mig inte heller vad jag hade på mig under tiden. Jag hade nämligen högklackade skor. Högklackade svarta stiletter som gjorde mig tolv centimeter längre och som har varit borta i flera flera månadwr... Jag dog av glädje när jag hittade dem hemma hos pappa haha! Och energin höll i sig tills jag kom hem och såg hur ledsen dammsugaren såg ut. Jag tror jag sjöng högt också medan jag trippade runt med the killerheels lindade runt fötterna och dammsugarsnabeln frenetiskt viftandes åt vartenda håll där damm möjligtvis kunde finnas. Jag sjöng högt alltså. Falskt och högt. Och Johan gjorde mig så glad som bara den Johan kan! Jag är knäpp. Fullständigt knäpp, men så är jag också så vansinnigt kär i karln så hälften vore nog, och jag antar att det samtalet gjorde någonting bra med städhormonerna.

Men nu är jag helt slut och färdig för sängen där jag ska slänga mig själv och mina nyrakade ben. Nog för att jag rakar dem varje dag så varje gång jag kryper ner under täcket är lika underbar - och nej, jag är inget murmeldjur med varulvsliknande tendenser i hårväg utan gör det dels för att a) det är en gammal vana och b) jag har hårfobi. På mig själv. Så alla vet ;-) Hår är nasty och ska bara sitta på huvudet. Undra just om nyrakade ben möter täcke skulle kännas lika fantastiskt om man hade nyrakad skalle? Vet nån det? Måste vara tröttheten som talar. Jag ska aldrig ha kort huvudhår igen, hur skön nyrakade ben-känslan än är. Det enda jag skulle vela ha är.... zzZzzZz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards