Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Jennie Written Things - 31 januari 2013 16:24

Hej!

Sista januari och om två veckor är det Alla Hjärtans Dag och min fina Fridas födelsedag! Jag älskar Alla Hjärtans dag men har aldrig haft någon att "fira"den med så nu i år tänker den hopplösa romantikern fylla skålarna med hjärtformade chokladbitar och annat gott och stormysa till en film med Johan eller gå ut och äta eller nåt annat mys. Alla firar Halloween med gott och fylleberusat samvete utom jag som har det som vilken annan torsdag eller onsdag som helst, dricker gör jag aldrig hur som helst. Men alla hjärtans dag!! Förra året bodde Johan i Mariannelund 110 mil bort så det var den fina röda dagen, men nuuu så!

Tycker det borde finnas mer såna dagar där man månar om varandra, typ som på julen fast utan julklappar. Man samlas, äter gott och umgås med sina nära och kära, tar vara på den dagen. Den 28 februari har min farmor och farfar varit gifta i 53 år och de firar alltid den årsdagen, nu handlar det ju visserligen om bröllop men ja, fler såna njutardagar tack, vi är alldeles för dåliga på att visa uppskattning för varandra i dagens samhälle... :-)

Alla hjärtans dag. Det bara lyser om den dagen. Ta vara på er själva och på de ni håller nära, oavsett vilken dag det är men främst då, visa hur glada ni är över att få vara tillsammans med den ni tycker om. Och är ni inte tillsammans, säg det ändå, man ska vara ärlig och dessutom är den fjortonde februari kärlekens dag och den dag man kan skapa många fina minnen ihop!

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards