Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Jennie Written Things - 19 januari 2013 22:44


Hej! 


Den här filmen såg jag igår och den var faktiskt riktigt bra, fick någon slags aha-känsla när jag såg långhåren, skinnjackorna och brallorna och inte minst bilarna. Varför är Sverige så tråkigt nu för? Då såg alla ut sådär, körde amerikanare och var allmänt häftiga, nu klagar Sverige istället på hen och jämställdhet och Gud vet vad som jag inte ens orkar ta upp med tanke på att jag bara somnar av tristess. Nä jag tycker detta land och människorna som bor här ska skärpa till sig lite och inte ta allt så jäkla seriöst utan slänga alla sorger över axeln och LEVA LIVET... eller nåt åt det hållet, i alla fall. Det är inte vid datorn det händer, det är all annanstans! 


Mark Wahlberg var förresten ganska söt i långt hår och sin sorglösa attityd till skillnad från hans rollkaraktär i Max Payne (filmen). Jag gillar den här, lite annorlunda, lite bättre. Kolla själva! 


Av Jennie Written Things - 19 januari 2013 18:02

Hej!


Pappa, Anneli och Johanna kom förbi efter att jag varit ute och promenerat i det underbara vårvädret (bring the spring please???) och bjöd med mig på bowling. Efter en vinst och resten förluster gick jag hem, bytte om och sitter nu i Nyborg i väntan på Gourmet-middag "Fransyska med ugnsrostade grönsaker" a la P och A. Gymmet får vänta tills imorgon, blev ytterligare ett träningspass hemma på vardagsrumsmattan idag och det får räcka, man ska ju vila nån gång. Och bättre sällskap kan jag inte tänka mig för stunden :-)


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards