Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Jennie Written Things - 20 januari 2013 22:36


Hej!

Sitter och ser på "No Reservation" och unnade mig precis en citronmuffins med gegga inuti, så gott! Snart blir det bed time här på Nytorget och imorgon väntar träning, beroende på vad träningsvärken säger, och ett besök på COOP för att hitta middagsmat. Det står mellan hel laxsida och kycklinggryta med champinjoner, velat mellan ett nytt laxrecept och Johans supergoda kyckling (eller fläskfilé, det går att variera) med soya, vispgrädde, champinjoner och bacon. Han bjöd på det en gång i Mariannelund och det blev till en paradrätt efter det, vi åt ihjäl oss minst sagt, haha.

Men hel laxsida och creme fraiche med dijonsenap och den obligatoriska citronpepparn... Det vattnas i munnen bara vid tanken. Jag får sova på saken. Och just nu känns det som att jag håller på att somna här i vår soffa, den har något jag vet inte, rovgivande, som får ögonlocken att ramla ner så fort man sätter sig i den. Nä, godnatt kära läsare! 

     

Av Jennie Written Things - 20 januari 2013 12:11


Hej! 

Träningsladdar med en ny komigång-lista på Spotify med de allra bästa rock/metal-låtarna genom tiderna och kollar fitnessbilder på Google. Jag har inte på riktigt börjat se gymmet som någonting som faktiskt kan ändra på hur jag ser ut och hur jag ser mig själv förrän jag ställde mig vid spegeln inne i omklädningsrummet efter ett gympass och bara, men vänta nu, sådär såg jag väl inte ut tidigare, eller...? Kul med förändring och kul att se att träningen faktiskt ger, att den förändrar, både från insidan och utsidan.


Träning är ingenting man ska mesa med, att ställa sig på löpbandet med sina nya fina, dyra löparskor, översminkad och slutar springa så fort en svettdroppe kommer fram för att man inte vill lukta om det nu skulle råkas gå förbi någon rätt skaplig man. Ingen bryr sig ändå om hur man ser ut, alla är där för en och samma sak - att träna, att uppnå resultat. Och ingen har någonsin drunknat av lite svett.


     
      

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards