Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Finding home

Av Jennie Written Things - 18 januari 2013 18:33


Hej! 


Sitter i soffan och dricker te och lyssnar på Excalion - Wingman efter ett tips av pappa, har faktiskt aldrig hört dem tidigare men jag gillade dem direkt och här sitter jag nu, Wingman går på konstant repeat. Idag har jag varit på IKEA med farmor och farfar, överlevt första dagen på månadens härliga vecka (mensvärkens mekka) och kommit hem med två lampor och en stekpanna bland annat. Gick därefter på Coop och köpte skruvar till att sätta upp hyllorna i köket och jag lyckades! Så nu är hela köket i ordningsställt så när som på en matta som saknas. Vardagsrummet börjar likna ett vardagsrum med gardiner, fönsterlampor och krukväxter, en lurvig grön matta och en vansinnigt skön soffa. Åh som jag trivs ♥


Har precis slukat en tallrik korvgryta efter gårdagens recept, satte dit lite fler kolhydrater men äh, det är ju fredag. Tränat fyra gånger sedan i lördags, varav två hemmapass (armhävningar och magövningar jag hittade i iForm). Hoho vilken däckad fisk jag var i morse, armljumskarna ömmar och kombinerad mensvärk och träningsvärk är väldigt jätteskönt inte. Men mer ska det bli för jag har gett mig fan på att komma i min livs form. Nu har jag gymmat i snitt fyra gånger i veckan i elva veckor, två och en halv månad lite drygt och jag ser och känner skillnad både på kroppen och psyktet. Jag älskar det här, helt klart. Förstår inte hur jag kunde vara utan det så länge, vilket latdrev jag blev när jag och Johan blev tillsammans alltså, det är helt sjukt haha. Från att ha varit på gymmet ett par gånger i veckan till att inte vara där alls på mycket över ett år, inte bra...


Nä nu ska jag inte tråka ut er med en hel radda text, men livet känns faktiskt oerhört kul och inspirerande för tillfället bara att det känns så fel att skriva det... Jag vill inte skryta, men skriver jag hur fantastiskt jag mår så låter det precis som det och folk tycker att jag är dryg. Dryg är jag definitivt inte och vill inte framstå som det heller, hellre som levnadsglad och jag mår BRA, det känns som att jag äntligen landat nu, får gå här i lägenheten och dona och pyssla hur mycket jag vill... Det är mitt hem nu, vårt hem, vårt fina hem. Och jag antar att det är sant så som Johan säger, Yin och Yang. I höstas var jag nere, deprimerad, gick in i väggen och var alldeles för överstressad och hade miljoners med saker i huvudet. Nu är jag arbetslös och har ändå massvis med saker som snurrar men nu har jag liksom landat, insett att jag bor faktiskt här, vi bor faktiskt här, även om det är i Kalix så är den känslan oerhört skön. Jag vet inte hur länge vi ska bo här, men det gör ingenting. Det gör faktiskt inte det, för nu är allting bra. Nu mår jag bra.

För det här är hemma. Och när Johan kommer hem kommer han också att se det, att känna det, åtminstone så småningom när han har "landat" i tillvaron, han försvann ju så fort :-( Det här är vår fristad, tillsammans. Och det måste vara en av jordens bästa känslor - att veta att man kommit hem.

 

      

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards