Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Everything I do, I do it for you

Av Jennie Written Things - 29 mars 2014 17:52


Kära mamma är här så det har blivit en upptäckarhelg och njutarhelg och ätarhelg. Vi tre har ätit lunch på Jensens, jag och mor min har promenerat in till Täby C och i alla butiker, fått gratis handmassage och hudkrämskonsulation, ätit ost och kex och vin och bara pratat och just avslutat en lamm-middag. Jag har skadat knäet på gymmet och tror jag kommer dö eller något lika hemskt för tre bautastora blåmärken har brett ut sig under, ovan och på knäet i en parallell linje så nu sitter jag i soffan och är tjock som en gris men det gör ingenting. Det brände till och jag kunde inte stå på benet för ett par minuter. Huja. Så går det när man är ambitiös.


För första gången i mitt liv har jag även inte kommit in i ett par XS Super Skinny Low Waist från H&M. Jag har ju inte använt jeans på flera månader så hur ska jag veta liksom. Gylfen gick inte att stänga. Jag försökte. Jag fick igen den. Halva rumpan vällde ut utanför och det saknades bara en skylt som sade Bred Last så hade det varit komplett. Böjde jag mig ner skulle de ha spruckit big time. Vem fan kan ha på sig såna där byxor, jag fattar inte. Det är ju självmord att pressa ner sig själv i dem. Brrrr. Träningen har nog gjort sitt. Eller att tonårshullet har försvunnit fast tvärtom. Jag fyller ju faktiskt tjugoett (!) snart, om mindre än en månad. Hej hej åldernoja. Om ett par månader är det tre år sen jag skaffade körkort och tre år sen jag blev ihop med min Johan. Hjälp vad tiden far. Om en månad har vi även bott här i ett helt år. Jösses.


Att ha mina får här har verkligen varit bränsle för själen. Pappa och Anneli för en månad sen och nu mamma. Så himla underbart. Nu saknas bara farmor och farfar och min kära syster. Vi får se när vi åker hem till norr igen. Just nu ska jag bara njuta av att vara här, just nu.


     








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards