Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Är du en val eller?

Av Jennie Written Things - 17 mars 2014 17:43


Johan är snörvlig, jag har just tagit mig ur ett feberträsk och tränat en enda gång den senaste veckan... Hemska insikt. Så idag när jag klev ur bussen med tungt huvud och halsen lite avlägset rivig så snörde jag på mig löparskorna, Johans vindbyxa och vindjacka och begav mig ut mot havet. Fem kilometer senare sitter jag här i soffan och pustar ut med en grillad kyckling på tallriken framför och huvudvärken känns lite mindre påtaglig. Så jävla skönt om jag får säga det själv. Och det får jag. Snön vräkte ner när jag började och innan jag var hemma lyste en stor sol över mig.


Ja men till det roliga då som jag tänkte skriva här bara för att komma ihåg det till sen. Jag fick gapskratta när jag loggade in på Familjeliv nyss, där en kille satt och beskrev sin omkrets, 14 cm, lite mer ibland och lite mindre ibland och han hävdade i sten att den var så stor (det han undrade var hur han skulle få sin tjej att komma när de hade sex). Då var det en tjej som svarade, "Inte stort? Det är helt jävla omöjligt att vara 14 cm i omkrets på kuken. Är du en val eller!? Jag tror du menar att du är 14 cm LÅNG och inte 14 cm TJOCK. Du kan knappast penetrera en kvinna med en kuk som är 14 cm tjock... man vill knappast ha känslan av att föda ett mindre barn när man har sex." Hahahha!!! Ja jag har universums sämsta humor men det här tog faktiskt priset, det bubblar i magen av skratt så fort jag läser det. Är du en val eller...


 







 
 
Emelie

Emelie

18 mars 2014 07:07

Haha! Tur att jag gick in här på morgon och glömmer min nervositet och bara fick garva! "Är du en val eller...?" Även om 14 cm i omkrets inte är omöjligt och inte behöver göra ont men det är typiskt grabbar att de bara m.å.s.t.e hävda sin längd eller omkrets som att allt hängde på det... Haha!

http://emelietriumf.blogg.se

Jennie Written Things

18 mars 2014 11:17

Haha vad kul att du tittade in! Ja, jag fick skratta så hemskt när jag såg hennes kommentar men sen insåg jag att 14 cm i omkrets faktiskt inte är så ovanligt. Och ja så klart hade det med saken att göra, längden är ju aaaaallt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards