Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Barnsäkra omeletter

Av Jennie Written Things - 11 februari 2013 23:42

Hej!

Nu är det snart godnatt för idag, jag lade mig precis raklång i sängen efter att ha myst till sista Project Runway. Jag har världens PMS och allt känns jobbigt just nu, kroppen är tung som bly, huvudet värker, allt värker, känslorna går upp och ner hela tiden, riktigt jobbigt! Och värre blir det för varje månad utan min p-stav, måste börja med nåt nytt snart, i p-vägen alltså.

Jag tycker synd om Johan som får ta allt, jag blir sur för ingenting fastän han inte gjort annat än att vara lika underbar som alltid... Förlåt :-( Usch det är verkligen en jobbig vecka innan kapten röd ska komma, så nu vet ni det, nä men allvarligt, jag blir helt knäpp. Lat. Sötsugen. Tappar sug både efter mat och träning. Blir trött. Fort, sover länge. Nej jag är inte med barn! Jag är hormomstinn, det är allt. Och det är förbaskat jobbigt.

Nå en sak som är kul är att Johan lagade omelett till lunch, satte på ett annat lock än originalet och vips... Det går inte att öppna. Det sitter som berget, stenhårt. Vakuum. Vi drar, sliter, svär, skrattar, slår, sätter in den i frysen, Johan gapar att om vi haft en balkong så hade han slängt hela jvla stekpannan därifrån. Alltså det GÅR inte att få loss locket, inte en chans, trots timmars vilopaus, locket är och förblir fast! Hahaha! Och med en hungrig herre så var det kanske inte det roligaste då, men väl efteråt ;-)

Synd bara att stekpannan var ny... Och att vi fick slänga hela allt i ett stycke - mat, lock, kastrull. Inte ens hammare hjälpte, så förstå frustrationen... Hahaha!!! Så dåliga!! Men jag blev då mätt för jag värmde gårdagens korvstroganoff i en annan stekpanna. Johan stackaren fick nöja sig med fil... The little things in life är verkligen det som gör allt så minnesvärt. Nu godnatt, ska drömma om barnsäkra omeletter tror jag. På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards