Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Alltså nä jag svettas aldrig när jag tränar, det är så äckligt

Av Jennie Written Things - 6 februari 2013 22:45

Hej!

Trött, sliten och fruktansvärt slut efter dagens gympass, två varv på Milon plus armar och axlar stod på schemat. Gudomligt skönt efteråt, lång bastu, korvmackor och lite soffmys med en fin hanns med innan jag nu lade mig i sängen, men nog kommer det kännas imorgon!

Mycket folk där idag, nästan proppat. Miloncirkeln var nästan helt upptagen men det blev en plats ledig just när jag kom dit så jag satte igång direkt. Jag kände mig starkare den här gången och borde egentligen därför ökat lite i vikterna men jag sket i det och körde på mina originalinställningar istället... Ökade desto mer på farten, så flås hade man så det rann om en ;-)

Fast något jag blev irriterad över var att inne i omklädningsrummet låg två blondiner i min systers ålder på golvet och "stretchade" (det vill säga åmade sig lite och höll varje pose i en mikrosekund) - Då sade den ena till sin kompis: "Alltså gud jag är faktiskt lite svettig, varvid blondin nummer två, med nikotinplåster på ena axeln, sade: "Men det är väl bra?" Och blondin nummer ett stretchade lite halvdant, ruskade på huvudet och utbrast: "Alltså nä, jag hatar att svettas, jag brukar typ aldrig göra det när jag tränar!"

Alltså kom igen!!! Höll på att snubbla över mina egna fötter när jag hörde det. Vad gör man på ett gym? Man tränar. Varför gymmar man? För att åtminstone hålla igång kroppen och må bra. Tränar man om man cyklar lite på måfå, kastar en boll mellan varandra medan man gör små små situps och sen smsar/fotar sig själva under resten av tiden, som blondin 3 och 4 alltid gör?! Jag vet inte, jag har nog missuppfattat det där. Jag ger mig nämligen inte förrän jag i princip krälar till omklädningsrummet och bönar och ber om att benen ska överleva. Men alla är vi olika och tränar på olika sätt, jag vet bara inte om jag tycker att det är en såpass billig hobby så man bara glassar runt för 100 :- per gång när man lika gärna kan se på film hemma och förbränna fler kalorier än vad gym-smsande gör, GRATIS!! För en sak är säker, det var då inte träning de höll på med... De hade förmodligen mått bättre om de spenderat sin hundring på Draggen med en stor påse karra, chips, dip och en film, men, många bäckar små, de kanske också når toppform en dag... Om trettio år eller så. Go hard or go home, that's all I can say.


Bild: Utvärdering efter elva veckors träning (Tre veckor sen). Lite har ju hänt bakom ryggen på mig, och mer ska det bli. Gym är kul och förändringen, både den yttre och den inre, är underbar att känna. Jag kan. Alla kan. Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards