Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Life is truly what you make of it

Av Jennie Written Things - 3 februari 2013 15:32


Hej! 

Apoteket hade inga självtester så de hänvisade mig till sjukhusapoteket istället, dit jag ska fara imorgon innan jag ockuperar pappas lägenhet. Better safe then sorry, tycker jag efter att ha läst på om glutenintolerans och att det är en "vanlig" följdsjukdom av diabetes. Ber till Gud att jag inte har det, men jag tänker ändå kolla upp det. Jag är rädd om min kropp och att den ger ifrån sig ovanliga symptom gillas inte! Men å andra sidan har jag varit väldigt mycket "inre" stressad de senaste veckorna, ja egentligen hela hösten och vintern som varit och det har aldrig gått över helt och fullt, men det är för att jag är sådan som person, så kanske är magkatarr igen?... Jag är impulsiv, vill att saker ska hända hela tiden, eftertänksam vad är det??? och jag oroar mig för andra, vill att alla ska ha det så bra som möjligt... Och det i sin tur leder in mig i spiralen igen, den nedåtgående spiralen där stressen biter sig fast.


Det är återigen ett dead end. Vart jag ska, vart jag är påväg, jag sitter fast och jag vet inte vad jag ska hitta på för att fördriva dagarna, men jag har vissa ideér som jag skulle vela göra. Johan är insnöad på PT-tankarna och om han far ner till Stockholm för att gå den avslutande kursen tänker jag följa med honom, om så bara för en vecka. Och jag är sugen på att läsa till hälsocoach/livscoach, vet inte riktigt vilken inriktning men något av dem, eller kombinerat... Så egentligen är man väl inte så fast i marken att man inte kommer lös, men man mår inte bra när man inte har några rutiner, inget jobb, ingen inkomst... Eller bra mår man väl men ja, man blir helt enkelt RASTLÖS! 


Jag har sökt jobb och ska söka utbildning nu till våren. Någonstans måste man väl börja för att bryta spiralen, stressen och det redan invanda :-) Varför finns det äventyr om man inte ska få uppleva dem? Jag och Johan har alla möjligheter i världen att ta oss för saker, vi är visserligen dåliga på det men bättre ska vi bli, livet ligger ju bara och väntar!


 

Och så en låt jag länkat förut men som är så himla bra, handlar om LIVET och att ta hand om det som finns på vår jord: 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards