Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

The pen is mightier than the sword

Av Jennie Written Things - 2 augusti 2012 17:44


Hej! 

Jag har märkt att besöksstatistiken har stigit något på ett par dagar, kul! Roligt att det faktiskt är ett trettiotal personer som vill följa mig och min vardag. Som ni kanske har märkt så är jag mer för att skriva än för att lägga upp bilder, jag vet inte riktigt varför - det blir bara inte att jag laddar upp bilderna jag tar varje dag, inte här, så då passar jag på att fylla ut bildens tomrum med lite mer text.

Nu har jag just kommit hem från Domus, blev sugen på lax även fast jag vet att lukten kommer att få mig att må illa i timmar. Men det är alltid bättre på illamåendefronten under eftermiddagarna, vet fortfarande inte varifrån den kommer eller varför den finns, men tills dess att jag får reda på det är det bara att bita ihop och låtsas att allt är precis som det brukar vara. Jag har i alla fall köpt Loka, vindruvor, ProViva och ABCDE-vitaminer så att jag inte går miste om så mycket "bra" saker i matväg när jag knappt får i mig knäckebröd ens en gång. Men kycklingen idag på Valhall var god som tusan och jag åt tills jag började må illa - första riktiga måltiden på flera dagar, hurra! Dock dränkte jag kycklingen i salt och peppar, tror aldrig att jag någonsin har ätit så mycket salt på en gång, men gott var det. Och välbehövligt.

Jag tror som sagt att det handlar om ångest inför framtiden och att den har satt sig där på matnervern någonstans i min hjärna och utsöndrar äckelhetskänslor när jag tänker, pratar eller skriver om mat. Men det går över förhoppningsvis när man får rätsida på livet, var och hur och när man ska bo och så vidare. Att vara med Johan gör mig lugn, trygg. Jag mår knappt dåligt alls när jag är i samma rum som honom, när jag får gå och sova med honom på kvällarna och vakna upp sida vid sida med honom på mornarna. Jag är så lycklig som har honom! :-) 

Och, ännu en rolig nyhet jag tänker dela med mig av: Jag anser för första gången att mina båda böcker är färdigskrivna. Nu ska jag bara läsa igenom dem ett varv var och sedan ta kontakt med förlaget som var intresserade, och se om erbjudandet fortfarande kvarstår. Vid Gud, jag hoppas så! Det skulle ge mig ett välkomnande klirr i kassan, om folk ville läsa mina böcker förstås... och om de gillar vad de läser så kan jag tala om att det eventuellt kommer två till i samma serie som en av dem, men jag har även en annan idé på gång. Den första jag skrev är egentligen två böcker som skulle kunna delas upp i två delar... 900 sidor är kanske liiiiite mycket att läsa på en och samma, men rätt häftigt när man ser hur "bred" den är, haha. Jag är superglad för att jag har den möjligheten att skriva, att uttrycka mig i skriftlig konst, usch ja. Jag är värdelös på alla bollsporter, har knappt suttit i en bar och har tillbringat 18 år av mitt liv i Nyborg, men skriva... det är något som jag verkligen bemästrar.

Bara för det tänker jag ge er ett litet smakprov ur vardera bok :-) Jag gör separata inlägg om de båda, och snälla, kommentera gärna vad ni tycker! 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards