Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Jennie Written Things - 14 augusti 2012 15:49


Hej!

Sitter på jobbet i två timmar till och knaprar godis i hopp om att sockervärdet ska stiga... 3.8 kändes inte precis superkul och ändå åt jag för drygt två timmar sedan? Men det konstiga var att jag inte hade några känningar alls annat än svettingar som jag trodde berodde på att jag suttit utomhus i solen under rasten. Blev kanske lite mer sugen på choklad än vanligt men ofta när jag är låg brukar jag skaka värre än fan och vela äta upp närmsta möjliga objekt... men inte den här gången. Haha, jag vet inte, tur att jag kollade värdet i alla fall, har nästan slutat med det också (laaaat, det är mitt andranamn). Har chatten från och med nu så vill ni boka er en härlig sista minuten-resa vet ni vars ni ska vända er ;-)

Annars då? Jo, skrev ett mail till ett förlag tidigare idag och de ringde upp efter knappa tre timmar. Wiho! Min mentor har tipsat mig om det förlaget så jag litar på hennes omdöme i fråga - och det visade sig att de gärna ville hjälpa till att publicera min bok. Jag har mina idéer om hur det ska gå till, hur jag ska gå till väga för att fånga folks intresse... men det kommer bli två delar av den då den är över tusen sidor lång i nuläget. Så första delen är snart på tapeten!

Det här är "baksidan" på boken del ett:

Jasmine var bara sjutton år gammal när hon mötte den man som skulle förändra hela hennes liv för alltid. De kom ifrån vitt skilda världar och deras kärlekshistoria var dömd att misslyckas redan innan den ens hunnit börja, men trots det kunde hon inte låta bli att falla handlöst för Johannes närmanden. Han bedrev en herrgårdsverksamhet ihop med sin far och var lika bländande vacker som gården, och så djupt rotad att inte ens döden skulle kunna få honom därifrån. Jasmine var bara en anställd som skulle jobba sju veckor och sedan fara hem till Norrköping igen och såg framemot ett par, underbara veckor i hans sällskap och sedan skulle de båda glömma bort varandras existens. En spontan sommarflirt kunde väl inte göra så mycket skada heller? 
   Men ödet ville annorlunda...

Jag kommer gå ut med mer information när det blir aktuellt att trycka den, men om någon känner sig intresserad av att köpa (jag lovar, det handlar inte om några stora summor) så får ni väldigt gärna höra av er till mig och ge mig er adress så att jag kan skicka boken till er när allt är klart. Och om ni inte vill köpa... så får ni hemskt gärna låna den och lämna ett avtryck med vad ni tyckte och om ni vill läsa fortsättningen, del två :-)


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards