Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Jennie Written Things - 13 augusti 2012 15:08


Hej!

Tillbaka på jobbet efter en veckas "semester". Känns väl sådär, men jag har insett att jag inte behöver vara bäst på det jag gör hela tiden. Så jag behöver inte ta alla samtal som kommer in till mig, jag behöver inte göra hundra bokningar om dagen. Det är självklart att jag fortfrande gör mitt bästa så att det blir ett tillfredsställande resultat för företagets del när månaden är slut, men jag behöver inte stressa genom dagen och göra tusentals övriga sysslor än att bara svara i telefon, så som det bara förväntas av mig och de andra timanställda. 

Det viktigaste för mig är att jag vet om att jag gör mitt arbete bra och att kunderna blir glada över den service de får när de hamnar hos mig, eftersom att jag anser att det är viktigt i fråga om framtida arbeten. Jag vill inte att mitt CV ska vara fullt med klagomål från tidigare referenser där de klagar på att jag inte gör någonting, jag vill bli ihågkommen som tjejen som arbetade flitigt och tog egna initiativ. Och jag hoppas på att jag får jobba kvar här ännu en månad då jag trivs väldigt bra med det jobb jag gör och de jobbkamrater jag har! Finisar, det finns inga bättre ♥

Mina arkeologistudier börjar om mindre än en månad, närmare bestämt den femte september. Vi vet fortfarande inte om vi ska flytta någonstans, inte ens var, men det är ingen stress. Vi har en billig lägenhet här i Kalix, ett jobb för tillfället och mer behöver man inte. Det får komma som det kommer, helt enkelt, man kan inte styra över allt. Jag drömmer om att bo i ett pyttelitet hus med en pytteliten gräsmatta i utkanten av någon stad, drömmer om så mycket - att ha en alldeles egen herrgård någon gång i livet. Att flytta in i en större lägenhet med Johan, att få kalla den för vår... och massor av andra saker som innefattar honom hihi. Jag vet att folk förmodligen skrattar åt det men man måste börja någonstans, annars tar man sig ingenstans i världen! 


Men förhoppningsvis är någon utav mina böcker färdiga för tryck nästa månad så jag får börja annonsera det för mina vänner och släktingar, man måste ju börja någonstans i väntan på the big bang!


         

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards