Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Jennie Written Things - 16 mars 2013 11:46


Hej! 

Sprungit omkring med dammsugaren (Johan) och dammtrasan & disken (Jennie) hela morgonen, nu tog vi pausvila och Johan for till gymmet... Vilket jag också tänkte men jag är en sån som vill ha ordning, och påbörjar jag någonting så avslutar jag det innan jag byter och går över till nästa sak. Men Johan, han dammsög och sen mitt i allt, ja nu far jag till gymmet, vilket jag också ville men vi hade så himla mycket kvar, ett helt diskberg tornade upp sig i köket och diskborsten lade ner sin verksamhet för att NÅGON hade tappat rester av stearin/tuggummi på den... Kändes inte alltför kul att åka iväg till gymmet och sen komma hem till samma eviga diskberg och måsta sätta igång IGEN... När man både är trött och hungrig efter träningen. Usch och fy. Jag har världens träningssug men ser huset ut som f*n och jag har börjat i en ände med skiten så vill jag göra klart det no matter what.


Nåja lite SHM på det nu när Johan for efter frispel från mig och klös och bråk hehe, mina humörsvängningar är inte att räkna bort när saker går emot mig och Johan lämnar kvar mig med högar av disk... Eller, han lämnade inte direkt kvar mig, det var frivilligt, men jag klarar inte av att lämna saker ogjorda vad än det är som lockar... Grrr!!! Nä nu strejkar städtanten för den här veckan, finns en del disk kvar men näe, jag har gjort mitt hihi. Vet hur mycket han älskar att diska men jag tog "nästan allt" som det heter hos Wikström/Isaksson i disksammanhang, och kan herrn lämna så kan jag. Dessutom är Sims mycket roligare, så jag tänkte ägna mig åt det nu nån timme! 


Känner mig tjock som inte följde med och träna men jag kände för att vara tjurig och göra klart allt. Åh den karln vet precis vilka knappar han ska trycka på för att det ska få effekt i olika sammanhang, en enda mening/pikning blev det från hans sida innan jag kastade glaset jag höll på att diska på honom och sket i resten av disken, haha. Jag är så arg ännu!!! Och ändå älskar jag honom till vansinne, vilket förmodligen var därför jag blev så svart-i-ögonen-och-slåss-som-en-idiot-arg... Oj oj dessa karlar, vad vore vi utan dem? Eller rättare sagt, vad vore denna karl utan mig som hängde honom i hasorna idag, gnällde om disken och städningen och att allt skulle se fint ut inför ikväll? Jag kanske inte är så gammal än, men nog faaasen vet jag att man kan vara en bitterfitta ibland ;-)

 





Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards