Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Jennie Written Things - 2 mars 2013 20:08

Hej!

Jag försöker mig på ett blogginlägg ändå, mest för att jag är så glad över att få bo ihop med världens bästa individ som gör allt så mycket lättare. Jag tog tag i mig själv och städade ur köket igår och tog hand om den sedvanliga veckotvätten, sprang ett par rundor ner till tvättstugan, sedan en kort femtiometerspromenad till Gallerian och Apoteket för att hämta ut medicinus + Samarin och på kvällen följde jag med Johan till COOP. Så underbart med frisk luft, alltså ni anar inte känslan när man ligger som en död hare dagarna igenom!

Jag mår som sagt inte alldeles hundra just för tillfället. Jag är varm konstant, hostar, har en förskräcklig halsbränna och är supertrött trots att jag vilar flera gånger om dagen. Känns ungefär som en superseg influensa eller nåt, eller utmattning efter att stressen börjat lägga sig efter åratal av mördarstress. Nåja. Jag gillar inte att vara sysslolös och rastlös men när man inte orkar göra nåt är det snarare regel än undantag. Till och med att kramas och mysa drar jag mig för rätt ofta av den anledningen att jag känner mig jättevarm och Johan brukar för det mesta vara det också och då svettas jag ännu mer. Åh vad jag hatar det! Jag vill vara mig själv igen! Jag vill vara ett plåster som alltid annars... Hmmm. Nu ligger jag mest och kollar Facebook, Instagram och alla bloggar och spelar Wordfeud. Vill nån göra mig glad så heter jag "jjjenniiiee" där :-)

Men Johan är trots våra ändrade rutiner (dvs Jennie, mestadels liggande) heeelt fantastisk. Han diskar, lagar mat, dammsuger, städar, håller ordning på saker och ting och kommer med jämna mellanrum och tittar till mig när jag inte själv tassar ut i vardagsrummet för att goas en stund. En bra karl reder sig själv heter det ju och det måste jag hålla med om. Min fina <3 Kunde inte haft det bättre trots mitt tillstånd, även fast jag är halvt döende har jag vett att vara glad över det jag har. Haha. Som det kanske låter så mår jag faktiskt rätt okej nu för stunden men tror jag ändå skiter i Melodifestivalen, baaara skit med idag. Anton Ewald ser dessutom ut som en blandning av Brolle och Bäver, låter som Saade och dansar som Saucedo. Vilken kombo. Jag är inte så säker på vad jag tycker om den. Antar att han får göra lite mer "Begging" så kanske jag ändrar mig. Hihi :-)

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards