Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Jennie Written Things - 27 oktober 2013 12:23


Marken är vit, luften är vit och träden är vita. Det känns som att vi befinner oss i mitten på december med lussebullebak, knäckgörande, skratt och livliga samtalsämnen i ett kök som är lika vitt det, vitt av mjöl. På kläder, på armar, händer, i håret, på skafferidörren, köksbordet och som gör fotspår på golvet för att någon fått det på sockarna. Julmusik... bjällror som klingar, skyltsöndag, adventljusstakar. Åh så mysigt. Jag längtar verkligen till december, förbi det sliskiga, gråkalla och mörka november. Jag längtar inte till januari-februari-mars, men det är en annan sak. Veckor efter veckor, smälkalla sådana, ända in i märgen kallt. Tur det är länge kvar. Men december. Hela månaden är liksom helt underbar och det händer fler saker på hela månaden än det gör på resten av året. Fyra gånger advent, skyltsöndag, lucia, julkalendern, bak och matlagning inför julafton, släktfirande på jul, avslappnade juldag och annandagsbandy, sedan mellandagsresa och nyår! Skottår 2014. Maaaah... snart snart snart.


Ikväll ska jag på middag hos farmor och farfar med pappa och Anneli. Jag funderar på att promenera in till stan, det är nån kilometer dit men världen är så härlig just idag. Stressen och allt som rör det börjar försvinna mer och mer, jag trycker undan den till en avlägsen plats längst bak i hjärnan så jag slipper tänka på det just nu. Jag har inget jobb och är värdelös och så är det med det. Jag får ta tag i det när jag kommer hem. Tillbaka. Vad det då kallas, där vi bor :)


Johan min fina fina Johan ligger i soffan med solglasögon efter en ögonoperation som kommer att ge honom synen tillbaka. Han är inte längre beroende av glasögon och linser, hur underbart är inte det? Och hur stolt är man inte som flickvän när han ler mot mig och säger "jag kan se dig", utan barriärer? Jag är så stolt att han gjorde det. Att han opererade sig. Vilken frihet! Det banar också väg för mig själv om ett par år. Tänk vad härligt... jag och Johan, tillsammans, kanske på en julafton, och kan se varandra i ögonen utan... barriärer. Iiih det killar i magen av kärlek :)


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards