Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Jennie Written Things - 20 oktober 2013 13:36


Att det är trist att ligga här och snörvla och sova och snörvla och äta och snörvla lite till och se Grey's. Fick sova sittande inatt i soffan för att näsan var så igentäppt och kroppen febrig. Blä. Men har jag tur så har det gått över till på onsdag när vi åker hem så jag slipper snörvla på flyget och få ont i öronen som jag verkligen hatar, flygresan hem från Johan i Mariannelund med halsfluss var nog det värsta jag gjort. Ska boka tid för influensavaccin när jag kommer hem då jag blev rekommenderad det som diabetiker. Har aldrig hört talas om det förrän nu när jag började läsa på. Förkylningar - egentligen nästan alla sjukdomar - slår hårdare på oss av någon anledning. Johan var knappt förkyld ens en gång och jag har legat i sängen i hemskt pinsamma tre dagar nu. Nå men det vänder förhoppningsvis snart, positivt tänkande speedar upp allting.


Morotssoppa till middag - vatten, buljong, morötter, creme fraiche, salt och peppar och några tomater är en bra och nyttig tillfriskningsmat tycker jag, och det kräver inte allt för mycket förberedelser. I eftermiddag kommer hyresvärden för att hämta post och kolla läget så det är väl lika bra att försöka masa sig upp ur sängen och hjälpa till med städningen tills Johan kommer hem om en timme max. Idag ska bli en bra dag oavsett förkylningen, och imorgon är en dag närmare hemfärd.

 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards