Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Jennie Written Things - 22 oktober 2013 16:14


Det sägs att det går att se hur en kvinna är som person baserat på hennes handväska, innehållet och utformningen av dem. Det är en sak som man bär på ofta och mycket, många har flera, vissa har en enda, vissa köper ideligen nya och vissa har ärvt sin och går med den i många många år. Det ligger en historia bakom varje väska, varför vi valt att använda just den. Jag har en kompis som skulle låna någonting ur min väska tidigare i somras och hon var tvungen försäkra sig om att det var okej att rota igenom den, haha. Min handväska är i orangebrunt läder med nitar och kommer ifrån Bubblerooms märken. Den är väl som en vanlig väska antar jag, den fyller sin funktion och är jättesnygg och lagom stor haha. Innehållet då, det som tydligen ska spegla kvinnan mest? Ja, vi ska se om det stämmer, det där om att man kan tyda hur en kvinnan är som en person baserat på innehållet...  


I min väska finns oftast alltid följande, förutom plånbok som är ganska uppenbart: Mobiltelefon med kamera, redo att snabbt plockas upp för att föreviga något längs vägen. Olika sorters pennor, bläck, stift och blyerts. Anteckningsblock för teckningar och ideer. En banan och Berry Boost - torkad frukt, samarin, en mini-Loka, hörlurar, body misc/rese-storlek-parfym, min neccesär, en liten hårborste, hårsnoddar, hårnålar, tuggumi, handsprit, lypsyl och tre olika nagellack. Och hårbalsam. Mobilladdare. Insulinpennor, två orangea och en grå, och två extra nålar. Sen är det nog ganska... tomt. Haha. Eller fullt, beroende på hur man ser det.


Och vad säger det om mig? Hopplöst fall? Jag nämnde inte oröran. Att allting ligger om varandra. Att jag ibland får leta i minuter innan jag hittar det jag letar efter, och att jag ibland inte ens hittar det utan ger upp och går därifrån och så får det vara. Jag är slarvig, klumpig, en konstnärssjäl som älskar naturen och det vackra i livet, lite lätt virrig och folk kallar mig ändå charmig och humoristisk. Stämmer det? Märks verkligen det i min handväska? Märks det i era?


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards