Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Jennie Written Things - 18 oktober 2013 18:25

Så fort Johan blir av med sin förkylning får jag den, yey. Jag har proppat i mig clementiner och te hela dagen i hopp om att det ska lindra lite, men det blir ta mig tusan bara värre och värre, nu är näsan helt igenstockad haha. Jag masade mig iväg till ICA i alla fall och en ambulans med sirenerna på högsta volym tänkte stanna och släppa förbi mig när jag fick grönt ljus. Ehm nej tack, jag vill 1) inte bli ambulansmos, 2) speciellt inte efter att ha sett fyra Grey's Anatomy-avsnitt på raken, och 3) så vill jag inte att någon ska dö på grund av att en liten lus trampar över vägen i sin långsamma norrbottentakt och hindrar trafiken även om det är trafikarbete och omdirigerad trafik.



Grrrr jag är så less. Jag vill bara bli kvitt den här förkylningen så vi kan åka hem till Kalix och Norrbotten. Nu är jag trött, less och det svider i ögonen och jag har inte klätt på mig ens, förutom under den korta stunden till Ica såklart, ingen fick då se mig halvnaken där inte och speciellt inte när det var två grader varmt. Och jag tänker inte klä på mig mer idag heller. Bara dricka mitt te och äta mina clementiner och bananer och insulin för att sockret höjs när man är förkyld och har feber. Och inte bry mig om något annat, för när Johan kommer hem, har febern säkert redan knockat mig och jag sover för dagen. Roligt. Rolig fredag. Jag hade faktiskt glömt bort att det var fredag. Kul. Väldigt kul. Här ligger jag med feber på en fredagkväll när Johan slutar tidigt men lär vara på gymmet till imorgon och jag vet att jag är orättvis men när han skrev alldeles just att ja jag är på gymmet nu, okej, jag som trodde du skulle komma hem efter jobbet när du slutade fyra men det är okej för jag har feber och har inte lagat middag så det kvittar då, det är ju ändå bara jag som ville se dig och jag är inte så viktig, jag kan lägga mig och sova då eller nåt och drömma om att jag är frisk och att du kom hem tidigare så vi kan träffas och mysa bort förkylningen istället för att du är på gymmet och jag ligger här sjuk.


Eller nåt.


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards