Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Vilka kändisar/saker stör ni er på?

Av Jennie Written Things - 21 april 2013 10:28

Hej! 


Nu tänker jag vara riktigt bitter, som man faktiskt får vara ibland, och skriva en lista med saker jag ogillar eller som jag stör mig till döds på, för jag blir så less. Eller i alla fall gnälla av mig ;) Lite ironi på det hela och här är listan.


Offentliga personer:

Morgan och Ola-Conny, så pinsamma att jag vill gråta GRÅTA GRÅTA
Filip och Fredrik, behövs det motiveras??? Får ont i magen bara av att se på dem.

Petra Mede!!! *kvider*

Gry Forsell, Anders Timell, Adam Alsing och hela jvla gänget på RIX MORRON ZOOO

Blondinbella, brrr

Christine Meltzer och hennes kompisar i Partaj

Amy Diamod (är 21 och ser ut och beter sig som 12) Jag har min egen hund-talkshow för barn!!! väx upp

Richard Olsson, jamen dra nu!!! Usch! 

Per Gessle!!

Höll nästan på att glömma Malou von Sivers också *ryser*

Och Gunilla Persson, HAHA

Dileva!!! 


Och vidare till lösa ting:

Detta ibland överdrivna pratet om feminister och deras over the top åsikter BLÄÄÄ - kan man döpa om dem till nunnor tro?

Modemagasin, sååå ytliga

Mode över huvudtaget - jag klär mig i det som är snyggt

ALKOHOL, att man måste dricka för att "vara någon"

Posh24.se

Aftonbladet, brrr

HEN HEN HEN - ingen ska NÅGONSIN få rätten att kalla mig eller mina barn för detta vedervärdiga ord-som-inte-finns och jag hatar att folk måste kalla varandra eller saker för HEN. DET FINNS INGET HEN

Folk som tror att hela universum kretsar kring dem och inte kan visa lite medkänsla eller down to earth feeling, helt enkelt uppblåsta människor


*Andas ut* Så där, nu har jag fått gnälla av mig. Kommentera gärna om jag glömt nån eller nåt ;) Tack för mig, ett inlägg om saker och personer jag tycker om kommer senare.


 



 
 
Ingen bild

Sofia

21 april 2013 13:27

Vet du vad jag blir less på? Din okunskap och ovilja att lära dig. Feminister är nunnor? Läs på lite - snälla!!! - om du ska uttala dig något mer om det. Om du fortfarande skulle vara antifeminist efter att ha läst på, fine, då kan jag acceptera din åsikt, men så länge du är för tjurig för att ens ta reda på vad feminist innebär så kan jag inte ta dig på allvar. Ingen kan det.

Och för sista gången, tjejer säger man fortfarande hon till och en kille är fortfarande en han - hen används om man inte vet könet! Alternativt om personen i fråga inte vill kännas vid något av könen, men det är ingenting som kommer att påverka dina barn. Du som är författare borde väl veta.

Jennie Written Things

21 april 2013 22:21

Ta inte åt dig! Det var en satirisk och ironisk text jag skrev :)

 
Unia

Unia

21 april 2013 19:51

Jag håller med dig om många av dessa. Men en sak började jag undra över; Feminister?! Du är ju en kvinna, vill du att vi skall stå under männen? Allt feminister vill är ju att könen skall vara jämställda. Även om ordet feminist uppfattas fel av många i dagens samhälle, eftersom endel har gått allt för långt, men en feminist är egentligen en som vill har jämställdhet mellan könen. Hen är också ett ord som uppfattats helt fel, och används fel av många, men det orkar jag inte börja gnälla om. :)
Förlåt att jag lade mig i, jag menar inte nu att jag är en som vet allt och tror att jag är bättre än alla andra, det där med att många har fel uppfattning om vad feminister är har bara blivit något hos mig som jag inte kan låta gå obemärkt, heh... Så inget illa menat till dig. :)
Jag tycker du har en snygg blogg! :)
Mvh, Unia

http://unias.bloggplatsen.se

Jennie Written Things

21 april 2013 22:15

Hej hej och tack för din kommentar! Jag vill självklart att män och kvinnor ska bli så jämnlika det bara går! Men ibland känns hela feminist-grejen lite väl uppblåst och därför jag hade med den på min lista, feminism i måttlig bemärkelse är helt okej men när det går till överstyr och vi ska göra männen till mesiga kvinnoversioner, jag gillar det bara inte... :) Du har en väldigt fin blogg!

 
Ingen bild

WHY!?!?

22 april 2013 23:03

Varför för du ett heligt krig mot ett NEUTRALT PRONOMEN, något som är ganska vanligt ute i världen, att vi i Sverige inte ens ska kunna skriva en text utan att befästa könsnormer och vanföreställningar känns för mig ganska efterblivet. För den delen, du hatar feminister för att feminister vill göra män mesiga, menar du då mesiga i den formen att män generellt sätt ska sluta utöva ett strukturellt våld och förtryck mot kvinnor eller är det helt enkelt så att du tycker att det är grymt chill att män som har ett vanligt förvärvsarbete tjänar kring 3000 SEK mer än kvinnor som har ett vanligt förvärvsarbete? Eller vad är det du menar att är så hemskt med en ideologi som har gett kvinnor rätt att över huvud uttrycka sig? Sjukt konstig inställning.

BTW, angående kön och så så kan du betrakta mig som en hen, cuz I don't give shits.

Jennie Written Things

23 april 2013 10:07

Haha no hate! Som jag skrev åt en annan kommentar, ta inte åt er ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards