Direktlänk till inlägg 18 december 2013

Insvept i ett rött fluff

Av Jennie Written Things - 18 december 2013 21:34


obbfesten med Mexikanskt tema är avklarad, väskan är packad och jag är nergosad i soffan med min fina fina julklapp... Min man han kan verkligen. En babymjuk morgonrock i fleece som är så skön att kroppen spinner tyst för sig själv när jag drar på mig den, åh. Tack så mycket, tack ♥ Och jag som redan köpt (fått) mig en julklapp som jag ska ge honom som han ska ge mig... boken Nytt Bröd - en ny matrevolution med glutenfritt bröd som verkligen är nytänkande och nyskapande. Det lönar sig att jobba där man jobbar, en riktig fullpoängare! Åh som jag längtar till julafton. Jag har ju i princip noll julkänsla nu med åtta plusgrader och grön gräsmatta och grannens rosor som fortfarande blommar men... snart så. 


Min bloggvän Josephine utmanade mig i att skriva tjugo saker om mig själv på Instagram och jag tänkte verkligen hinna med det idag - men jobbfesten och soffmys när jag kom hem fick gå före. Jag ska involvera även Johan i min übersköna morgonrock och njuta av sista kvällen innan det blir ett par dagar utan varandra då han inte får semester förrän 21/12. Hamnar på samma flyg som min svägerska imorgon kväll, vi har inte setts på ett år så det ska bli jättekul. Sen tillbringar jag ett par dagar hos mamma, sen rejsar vi till Kalix och firar lilla julafton där och så tillbaka till Piteå för stora julafton med massor av nya släktingar. Åh jag längtar! 


Men först en sista dag för i år på mitt nya jobb. Jobbfesten var så himla mysig och jag kramade och kramades med så många. Jag har landat så fint där bland alla tycker jag... vore jättesynd om jag inte fick fortsätta. Men men. Imorgon vet vi nog det. Nu ska jag fortsätta mysa. Sluta skriva. Packa packa packa. Mysa. Njuta.


 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards