Alla inlägg den 13 december 2013

Av Jennie Written Things - 13 december 2013 15:46


undra lager hudlotion och ansiktskräm och handkräm och ändå känns hela kroppen torr som fnöske, den suger åt sig all väta från krämerna och ingenting blir kvar utanpå. Gud vad jag inte gillar vinterhud. Hela kroppen går liksom i ide. Håret också. Det spelar ingen roll hur mycket jag än sprutar på balsamspray och oljor och andra mumbo jumbo, en kvart senare är håret minst lika torrt och elektriskt och jag klippte mig just så det har inte någonting att göra med nötta toppar. Alltså på morgonen när jag vaknar har jag ett afro runt huvudet eller ja, runt ansiktet (det där med elektriskt). Nå inte riktigt men ni förstår... det är inte lätt att vara kvinna på vintern.


Nåja jag har smetat foundation... ajajaj... på torransiktet - som att det mår bättre av det nej - för ikväll ska vi gå och se Hobbit 2. Gud så jag längtar. Jag har längtat ända sedan vi såg första, och nu är det äntligen dags. Bussen går om tjugo minuter, egentligen hade vi kunnat gå men det är mörkt och vi har inga reflexter och varför utmana ödet som stavas julstressande hem-från-jobbet hem-till-helg-firandet-stockholmarna i sina fina bilar utan vinterdäck för vadå vinterdäck måste man ha det när det är halt på vägarna? Bilarna slirar och far i korsningen utanför oss och bromsarna får oftast inget fäste, nä konstigt när sommardäcken är lika klistrade på bilarna som mitt hår är i mitt ansikte. Hemskt. Och det är ändå december, om än bart på marken och många plusgrader.


Resten av helgen - är det redan helg liksom!!! - ska gå åt till träning, sminkvägran och återhämtning. Jag har laddat med frukt och te så jag ska vitaminbomba kroppen hela helgen. Johan jobbar tyvärr resten av veckan blääää men idag har han varit ledig och vi har haft en underbar dag. Hobblarna kommer att bli pricken över I:et helt klart :) Glömde bort att jag ägde en inbyggd webcam så här kommer en dagsfärsk bild på de två Täbyhobblarna inför biobesök, gah som jag längtar tills linserna landar i brevlådan... 


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards