Alla inlägg den 14 december 2013

Av Jennie Written Things - 14 december 2013 11:16


Alltså. Jag hade planerat att göra så mycket idag, ta mig in till Täby för att julklappsshoppa, till gymmet för att jag inte har tränat på hela veckan (galet) och städa och husera här hemma. Började med att sova ut ordentligt och äta frukost i lugn och ro och därefter tänkte jag att näe, det får bli en lugn dag hemma med promenad ner till sjön som största ansträngning. Kände att jag behöver det mer än allt det andra just nu.


Inatt drömde jag att jag var gravid och födde barn. Jag ammade till och med och han hette tydligen Amadeus när han kom ut - inte enligt mig, men alla andra och speciellt enligt Johan fast vi sedan dag ett kommit överrens om ett annat namn. Jag blev jättearg men kunde tydligen inte ändra ett redan givet namn. Hmm. Jag tänkte mig Oliver eller Valdemar eller något sådant och hade andranamnen klara, och så får jag höra av varenda levande släkting "Välkommen till världen, Amadeus!" Så ni förstår ju att jag är trött och seg idag efter den förlossningspärsen ;)


Nu lite Amacing Race, Fable 3 och soffliggande ett tag till. Ibland får man ha sådana dagar. Ibland måste man ha en sådan dag. Total återhämtning för att kunna ta nya tag. Det är en ledig dag imorgon och sedan fyra heltidsdagar och så åker jag hem till norr. Det känns himla skönt. Jag längtar.  

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards