Alla inlägg den 1 december 2013

Av Jennie Written Things - 1 december 2013 18:49


Första december och första advent har en slags gemytlig känsla över hela sig, nedräkningen har börjat och affärerna fylld av röda ting, glitter och silver och guld och lukten av doftljus och gran, pepparkakor, julmust och inte minst vörtbröd och lussebullar. På första december och första advent brukar det tändas ett ljus och blicken vandrar utåt mot snömassorna och mörkret. Men inte här. Inte i år. Sex plusgrader och halv storm svepte över hela första december och inte en snöflinga i sikte. Vilka kontraster! 


Jolsson och jag promenerade i blåsten till Täby och köpte lite julfint till lägenheten medan min Johan jobbade och åt sen lunch på Vapiano. Nu när han kommer hem kommer det finnas ljus på bordet och en adventsljusstake i fönstret och det kommer fortsätta lukta pepparkakor och julmust och jag kommer att vara så glad, för julen gör verkligen någonting med humöret. Det är så fint här nu, den riktiga julkänslan kommer inte infinna sig förrän vi är hemma i norr (om vi nu åker dit... jag hoppas) men förberedelserna har börjat och jag är fylld med ny energi.



   

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards