Alla inlägg den 7 december 2013

Av Jennie Written Things - 7 december 2013 19:13


rigar mot en annalkande förkylning genom att handla, julstäda, kura ihop mig i soffan och se film och dricka massor av grönt te i väntan på Johan för lördagsmys. Känner mig inte sådär jättekry och halsen ömmar men skam den som ger sig, jag var ju förkyld nyss så jag ska kriga på ett tag till med multivitaminer och Echineaforce och hoppas att det hjälper. Första Harry Potter på teve och jag själv uppflugen i en barstol och en gammal, gammal novell på skärmen som jag tänker göra om till en bok. Jag har jobbat med den sedan 2008 så både den och jag har ju utvecklats en del sedan starten haha. Nu är jag uppe i hundra sidor och det är ett par dösidor nu som väntar så jag kan väva ihop det med vad som kommer att hända sen för att så småningom avsluta äventyret.


Med lite inspiration från Fable 3 om två kungliga bröder och en tid för länge länge sen blandat med nutid (på ett förhoppningsvis bra övergångssätt) ska jag förena de båda tiderna och en femtonårig tjej ska spela den betydande rollen tillsammans med sin mormors bror i det gamla slottet Eldergleem. Jag har mina idéer och det här ska bli så himla roligt. Vem vet, sen kanske jag kan ta med den till jobbet och få min första release hos B. Wahlströms under 2014, som min stora dröm var en gång i tiden. Som min dröm är fortfarande, hehe. 


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards