Alla inlägg den 6 december 2013

Av Jennie Written Things - 6 december 2013 14:03


rinskorvar, gurkstavar och rädisslor i magen efter ett gympass som började först sådär och slutade i total eufori och värkande lår. Mina små små ben pressade sig genom hela sextio kilo i benpressen, tretton kilo mer än min egen kroppsvikt! De var redan innan ömma efter fyra andra maskiner, men jag är så glad över den lilla bedriften att jag går på moln. Imorgon lär jag inte gå alls, haha. Träningen har börjat visa resultat nu, vågen står stadigt ett kilo plus (eller så är jag bara lite såhär förjulsmullig) men lårmusklerna är grymma och kondisen har förbättrats väsentligt. Insulinmängden är lika med noll per dag - förutom kvällsinsulinet då som alltid står på samma enhet - och kraften, orken och lusten är så härligt framåt och uppåt. 


Johan har lämnat mig för ett och ett halvt dygn, jobb och jobbkryssning i stormen Svens öga med alla våra (hans) fina jobbkompisar. Jag hoppas verkligen att det inte blir så som Aftonbladet ropar ut ifrån löpsedlarna. Där stod det att stormen skulle lamslå Stockholm klockan 13:00 idag fredag, men okej det snöade rätt rejält i tio minuter och sen regnade det för att nu vara bara... grått och mulet. Oj vad hemskt att vara ute, ställ in bussar, tåg, stäng E4:n! 


Julklappsrimmen är klara och inköpslistan till julklappar likaså. Jag tänkte handla litegrann här innan vi åker hem men jag kan ordna resten hemifrån Kalix och Norrbotten. Mitt busskort gick ut igår och Täby Centrum ligger på perfekt promenadavstånd om det skulle krypa i benen efter att gå dit i helgen nu när jag är gräsänka, men jag misstänker att det kommer göra mer än att bara klia i dem imorgon och på lördag så jag planerar inte så långt. Lite hemmaspa, Fable 3, te och glögg och gurkstavar i beasås och så lite mer skrivande låter utmärkt för en ensam fredag. Nu är jag trött och möööör och ska luta mig tillbaka i soffan, smälta maten och börja skriva...


 




 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards