Alla inlägg den 5 december 2013

Av Jennie Written Things - 5 december 2013 15:57


u sitter jag med filten över benen och barfota framför datorn i soffan och har just tagit helg. Helgledigt är himla skönt, i den bemärkelsen att det ska bli skönt att sova ut, gå på gymmet utan att stressa och liksom rå om både mig och min sambo i tre dagar. Men alltså. Jag vet att ni är less nu. Men jag trivs så himla bra på mitt jobb. Det är så fruktansvärt kul att gå dit, att lära sig, att sitta där... alltså åååh jag vet inte vad jag ska säga men det är verkligen drömjobbet för mig och även om ingenting är säkert med de nya ägarna så ville i alla fall min chef förlänga mitt kontrakt så jag kommer tillbaka dit även efter nyår. 


Alltså jag blev så glad när hon sade det. Blev så himla glad när hon sade att jag såklart ska ha ledigt i jul också, även om jag svarade att jag gärna jobbar för att jag tycker just det, att det är så himla roligt och intressant och spännande och allt möjligt haha. Det är inte ens jobbigt att stiga upp om mornarna. Jag gör det för att jag vill det och för att jag vet att det är uppskattat, för att gå till ett jobb där alla är lika värda och till och med VD:n kommer och skakar hand och säger välkommen till företaget. Det är... wow. Jag har hittat rätt, helt enkelt. Det känns som att allting är möjligt nu. Lilla Jennie från lilla byn i den lilla staden med ett stort, stort bokintresse sitter i ett höghus i Stockholm bland kollegor som brinner för exakt samma sak. 


Min utbildning och mitt intresse ledde mig hit. Hela vägen hit. Ja jag skaaaa sluta prata om det men det är liksom det som fyller hela mitt liv för tillfället. Jag menar bara att jag är lycklig. Jätteglad. Det känns äntligen som att allting ordnat till sig och jag kan njuta av det som sker framför mig och runtomkring. Det känns jättebra. Nu lite middag, sen eventuell träning (benpass!) och mys resten av kvällen. Jag är trött och seg nu efter veckan som gått men har nu tre dagar att vila och återhämta mig för att sedan köra igång igen med förnyade krafter på måndag. Men nu... ska jag bara luta mig tillbaka för en stund. Tända några ljus och slå igång lite musik. Disken väntar. Tvätten väntar. Vi hörs :-) 


 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards