Alla inlägg den 8 december 2013

Av Jennie Written Things - 8 december 2013 15:50


rrr halsontet biter sig fortfarande fast och är lagom irriterande, molar i bakgrunden trots halstabletter och nässpray. Men jag ger mig inte och gick ut på en kall och mysig promenad i nysnön med min Johan, trampade på i ett par kilometer och kylan bet i kinder och ben, så härligt! Halsen verkade må lite bättre efteråt. Kalops och potatis och prinskorg till middag (fråga inte om blandningen, korven räckte inte haha) och nu är tvätten klar. Lugn och seg ledig dag och tända ljus på bordet och i fönstret, mmmm :)


Ny arbetsvecka imorgon och nu märks det verkligen att det börjar gå mot jul. Det är den där känslan... förväntan som ligger och pyser inombords, nu med all snö så känns det nästan inom räckhåll. Julafton kommer att spenderas hos min mamma i år men jag har lite idéer och planer för att fira jul dagen eller dagarna innan med resten av mina släktingar också - min favorithögtid! Julklappsinköpen har precis börjat, rimmen är uppskrivna och kom-ihåg-lapparna sparade i telefonen. Det är så himla roligt med julklappar. Att se folk bli så glada över vad de får, klappar som är genomtänkta och inte köpta bara för att köpas. Sexton dagar kvar... det kommer att gå så himla fort!


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards