Alla inlägg den 23 november 2014

Av Jennie Written Things - 23 november 2014 10:30


Nu är året snart slut och jag har sammanställt en liten årsresumé,
 en lista som jag också hittade på en blogg jag följer. Tänkte att det kunde vara kul att ha, att gå tillbaka och läsa den här tiden nästa år. 2015. Stort, läskigt. Tiden bara far, på riktigt, den gör det. Det här är min lista för att minnas, för att komma ihåg allt det som hände och inte hände under år 2014, när jag var 21 år gammal. Ja ja, ni kör vi.

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

 

Jag åkte till Öland på resa med min syster, första gången som det bara var hon och jag och fyra år efter att vi sist åkt dit. Det var helt fantastiskt. Min fristad. Mitt paradis. Jag åkte även till Grekland med Johan, till Kreta närmare bestämt, och det blev en helt fantastisk vecka där också.


Jag nötade mig igenom Mass Effect-serien och The Wolf Among Us och svenska Brothers och hundratals nya böcker. Jag jobbade på ett bokförlag och fick träffa massa författare jag älskar nu och som barn och blev helt starstrucked, haha. Jag fick påminna mig själv att andas som folk, men jag kom undan med det mesta då norrlänningar.... kommer undan med det mesta.


Jag började jobba som Au Pair. 

 

Hade du några nyårslöften?

 

Lycka, avslappning och optimism. Att våga slappna av och njuta av det som finns framför mig. Att se det positiva med det som händer och med ens liv och i ens närhet. Jag har faktiskt lyckats ganska bra med det. Jag har gjort saker som jag har tyckt om, som jag har velat göra, och jag har njutit av varenda sekund. Jag kände att jag behövde det efter förra sommarens mardrömsjobb (minus alla kollegor förstås, som jag saknar dem ibland), att landa i mig själv på något sätt.

 

Vilka länder besökte du?


Grekland, Öland och Norrland ;-)


Vad önskar du att du gjort mindre?

 

Jag vet faktiskt inte. Det är ingenting som kommer upp i huvudet på den frågan. Jo, kanske att ha sparat lite mer - eller, slösat lite mindre. Jag har köpt saker jag har velat ha och jag har använt dem, men jag kanske skulle ha kunnat vara utan vissa saker och istället sparar mer pengar.

 

Bästa minnet från 2014?


Öland och Grekland. När jag, Johan, min syster och min pappa åkte till Storforsen. När jag och mamma och Christer badade i vågor som var en meter höga. Jag älskar sånt, det var skithäftigt. Rumlande naturkrafter. Alla de gånger jag känt Johans armar om mig. Alla skratten mellan oss. Jag kan inte säga en specifik dag när jag varit sådär extra superlycklig över att jag är hans flickvän, den känslan bär jag med mig hela tiden och den fyller mig med en sådan obeskrivlig glädje att varje dag är värd att nämnas. Och en hjärtattack när jag är tjugofem för att det bultar i bröstet på mig när jag tänker på honom, haha. 


Bästa köpet?


Återigen, resorna. Resorna till utlandet och hem till Norrland. Jag köpte även en ny telefon, som visserligen är lite gnatig och tillbaka-knappen funkade inte ens från början, men den har följt med mig hela året, dokumenterat hela året, och nu finns allting sparat. Alla skratt, tårar, leenden, platser, saker, minnen. Som dessa här nere. Vi satt och åt på en uteservering i solen och visst hade jag smort in mig, men såhär såg jag ut innan vi ens fått vår förrätt... hahaha.


 

Säg hej till The White Hand Of Saruman!


Dagen efter? Jag ska inte tala om hur jag mådde dagen efter. Det ska jag inte. Min hud sved, jag fick värmeslag och jag var bakis i flera jävla dagar. Hahahaha. Första gången jag var full prickade jag in i extrem hetta och på denna restaurang. Det minns jag väldigt väl. Och tyvärr gör Johan det också.... I alla fall det som hände före han däckade klockan nio, full och glad han också, förstås.... Haha.

 

Vad spenderade du mest pengar på?


Förutom hyra och mat... hyra och mat.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Jag var nog gladare. Eller ja, det var jag. 2012 blev ett händelserikt år då jag flyttade ihop med Johan och mina föräldrar skilde sig och sålde mitt barndomshem men sedan dess har det bara gått uppåt, framåt. Jag slutade äta gluten tidigare i somras och äter numera en glutenfri lågkolhydratkost och jag har inte haft en enda ångestattack på lika länge, ingen rivande mensvärk (okej en gång), men alltså... Gluten höjer inflammationerna i kroppen och får en inte direkt att må bättre, så sedan jag slutade med det har jag mått superbra.

 

Är det något du saknade 2014 som du vill ha år 2015?

 

Jag träffade Johan när min egen familj gick i spillror, visserligen inte under 2014, men det kom att forma hela mig. Han blev min familj. Han är min familj. Jag längtar såklart efter att få barn med honom, att resa någonstans tillsammans med honom igen, att uppleva nya saker tillsammans med honom, men det är ingen brådska. Det är skönt att bara vara vi två också. Vi har aldrig tråkigt med varandra, vi tycker om varandra, han får mig att skratta och jag älskar sättet han ser på mig. Jag har ju sagt att vi ska gifta oss under hösten 2015, så vi får väl se om den planen infrias ;-)


Vad ser du mest framemot med år 2015?


2015 låter så extremt. Så... Science Fiction-aktigt på något sätt. Liksom 2015. Redan. Vad är det för skit. 2015... Det var ju nyss... Jag vet inte. Jag ser framemot att göra någonting nytt. Att flytta, inreda vår nya lägenhet, att resa, att delta i Tjejvättern, att träna igen, att springa ett par lopp. Att klara av milen, som varit mitt mål under 2014. Att fortsätta äta som jag gör, fortsätta vara den jag är. 2015 är året när jag fyller 22 år, och jag vill vara, och se, hälsosam ut, kanske börja studera. Barn? De kommer när de kommer. Det är ingen brådska med sånt. 22 år. Vilka möjligheter. Vad snyggt det låter. 22 år. Helt lagom!


Och så vill jag åka till Skottland.


Publicera en bok.


Det vill jag göra. 


Och, såklart. Men det kanske ni redan har förstått. Det borde ni ha förstått. Jag vill tillbringa mina dagar och nätter tillsammans med Johan. För jag är kär i honom. Det tänker jag inte gömma undan. Jag är kär i honom, och om vi har tur så firar vi fyra år till sommaren. Fyra år av glädje och en sådan kärlek jag inte trodde existerade. Men det gör den. Den är här. Hos oss. Och jag hymlar inte med det. Jag säger som det är. Jag är så lycklig. Det jag ser mest framemot med 2015 är att fortsätta vara lycklig, fortsätta göra honom lycklig, ta hand hand och se oss om i världen, i vår omgivning. Tillsammans.


  

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards