Alla inlägg den 6 november 2014

Av Jennie Written Things - 6 november 2014 08:51


Nu har Fröken Gnällspik kommit fram från inunder stenen, till ett snöigt Stockholm dessutom. Sedan sömmen i två av mina nyaste tröjor börjat släppa och se förjävliga ut tänkte jag - måste jag - köpa nya. Jag är på jakt efter lite varmare tröjor, ja helt vanliga att ha till mina svarta jeans. Ni vet. Med två armar och hål för kropp och huvud. 


Så jag kollade först på H&M. Som alltid. Billigt och helt okej kvalité, trots att de där två tröjorna härstammar därifrån så jag antar att kvalitén inte är så jättebra ändå. Men alltså. Jag blir så irriterad. Konfunderad. "Tjocktröja, 99 SEK", helt okej. MEN DÅ SLUTAR DEN JU TA MIG FAN TRE CENTIMETER UNDER TUTTARNA. Alltså vad är det för fel med dem?! Vem i hela friden köper en STICKAD TRÖJA som slutar under brösten?! Vill jag ha en tjocktröja så ska den väl ta mig tusan nå ner till rumpan och lite längre, och faktiskt både TÄCKA och VÄRMA. Jag blir galen.


Och jag är medveten om att jag må låta som en gammal mormor, men en stickad tröja som slutar under brösten är slöseri med tyg. Det är alltså meningen att jag ska stå där i snålblåsten och snöstormen med jeans som slutar någonstans under naveln i varierande höjd och så är det en stoooor glepa upp till tuttarna och där har jag min luftiga yllebehå som hänger och dinglar. 


Jaaaa men visst. 


Preciiiis det jag ville ha.


Varför döper de inte bara tröjan till oversize bra och så slipper folk bli besvikna? Det är ju så himla "inne" nu med oversize dessutom....


UPDATE: Sen kom jag även på att H&M har ändrat storlekarna på plaggen. Jag som tidigare var en rätt hyfsad 34 har nu fått gå upp till 36 - 38 (!!!!!) på vissa tröjor och det utan att öka ett kilo (okej ett kilo eller två har jag väl gått upp men det är fler än jag som har detta problem med nya tröjor därifrån - och på alla andra affärer är jag numera en väldigt hyfsad 34 istället för en magerkråka till 34). Så skulle jag köpa den där stickade tröjan för 99 kronor i min vanliga storlek skulle det inte ens räcka till som behå. Alltså. :-( Jag får gå tröjlös i vinter helt enkelt...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards