Alla inlägg den 17 november 2014

Av Jennie Written Things - 17 november 2014 14:56


Tittar igenom gamla bilder på vår hårddisk och hittade denna. Min studentbal 2012. Det var svinkallt och regnade och jag hade spräckt hakan dagen innan och hade skitont i huvudet men bet ihop och jag var världens, världens lyckligaste som fick ha Johan med mig dit. Min fina. Han var så himla stilig. Och min klänning. Gud vad jag älskade den. Nu står vi som två stelfrusna pingviner men den satt så perfekt så jag grät när jag provade den året innan på en spontantripp in i en bröllopsklänningsbutik.


Och där var den. Där hängde den, halvt undangömd bakom två andra, en storlek för stor men inget som inte en skräddare kunde fixa. 


Och jag blev kär. Direkt. En sån där kvinnlig kärlek för något som blänker och är vackert och med en enda blick på mamma såg jag att vi delade samma känsla. Det var häftigt. Jag ska visa mer bilder sen, nu har jag lite bråttom att klä på mig och dutta lite smink i ansiktet innan jag ger mig iväg till barnen. 


Gissa vad jag har suttit med hela helgen? Fotoalbum. Valt ut bilder. Kollat på bilder. Och inte kunnat bestämma mig för vad för sorts bok vi vill göra. En sommar 2014-bok? En Grekland-bok? En treårsbok? En fyraårsbok? Haha. Det är så himla svårt.


... Men julklapparna är i alla fall fixade. Nästan alla är klara. På tal om bröllop, balklänningar, kärlek, fotografier och minnesbilder. Det känns skönt att ha det färdigt redan nu. Slippa julstressen i galleriorna och mammor som springer runt som yra höns och stressar ihjäl sig när julveckorna, julmånaden, ska vara lugn och mysig och fin i sällskap med sina nära. Och dessa julklappar är inte något man springer in och köper på ICA i sista stund, så mycket kan jag säga, och jag är stolt och glad över dem. Över hela idéen. Den artonde december åker jag hem och jag längtar redan.





Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards